הסוף לדלק המהול? מעכשיו, חומר המהילה ימוסה

הצרה: חומרים ממיסים נמהלים בדלק כדי לחסוך בעלויות של בעלי תחנות התדלוק, ומנועי הרכבים נפגעים • הנפגעת הנוספת: המדינה, שמפסידה את מסי הבלו העצומים על הדלק • הפתרון: מיסוי החומרים למהילה • הצפי: הכנסה נוספת של מסים בסך כמיליארד ש"ח בשנה

מיכלית דלק בתחנה הפיראטית | צילום אילוסטרציה: דוברות משטרת ישראל

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושרת האנרגיה, קארין אלהרר, החליטו להטיל מס בלו על חומרים ממיסים המשמשים למהילת דלקים. זאת, במטרה לייקר את עלותם ולהפחית את כדאיות רכישתם לצורך יצור דלקים.

באחרונה חלה עלייה מדאיגה במהילת סולר ובנזין בתחנות הדלק הציבוריות. בשנה האחרונה חשף מנהל הדלק במשרד האנרגיה כ-90 מקרים ברחבי הארץ של מכירת דלקים שאינם תקינים בעקבות מהילה, לעומת 15 מקרים בלבד בממוצע בשנים הקודמות ויש להניח כי מימדיה האמיתיים של התופעה גדולים אף יותר.

המהילה נעשית על מנת להגדיל את רווחיהם של בעלי התחנה, אך גורמת לנזקים עצומים למשק ולסביבה. בראשם הפגיעה המשמעותית בקופת המדינה הנובעת מאובדן ההכנסות ממיסי בלו המוערכת על פי רשות המסים בכ-1 מיליארד שקל בשנה.

נזקים נוספים נובעים מפליטות מוגברות של מזהמים וגזי חממה בזמן הנסיעה בשל שריפת הממסים והשמנים, זיהומי קרקעות בשל אי הפיקוח על מתקני המהילה ונזקים מוגברים למערכות ההנעה והסינון ברכבים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "התופעה הפסולה של מהילת דלקים היא מעשה עבריינות שפוגע פגיעה קשה בהכנסות המדינה ממסים, זאת לצד נזקים אחרים, לרבות עיוותים בשוק הדלק ונזקים סביבתיים. הנחתי לשים סוף לתופעה באמצעות החמרת תנאי המיסוי לעבריינים המוהלים דלק במטרה להתחמק מתשלום מס".

שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "הגיע הזמן לעצור את התופעה העבריינית של גניבה מקופת המדינה ומבעלי הרכבים ולהחזיר את הכסף האבוד לקופת המדינה. המאמצים האדירים של פקחי מנהל הדלק במשרדי חושפים נתונים מדאיגים על התרחבות תופעת מהילת הדלקים, שלא רק גורמת נזק עצום לקופת המדינה אלא גם לסביבה ולמנועי הרכבים.

"שמחה על הנכונות של חברי שר האוצר, אביגדור ליברמן, לפעול יחד כדי לעצור את הגניבה ולהגן על הצרכן הישראלי ועל הסביבה".

2 תגובות ל: "הסוף לדלק המהול? מעכשיו, חומר המהילה ימוסה"

  1. רק מדוע לא מפרסמים את התחנות שנתפסו במהילת דלקים. הציבור כבר יעניש אותן.

  2. רשימת תחנות שמהלו דלק מפורסמת באתר משרד האנרגיה:
    https://gassupplierswprd.energydmz.org/fuelWorker

    אם אני מבין נכון הם מפרסמים רשימה כל חצי שנה (חשוב, כי הם בטח לא בודקים את כל תחנות הדלק מדי חצי שנה).

כתיבת תגובה