הסוף של בגין: מעתה תוכלו לחצות את ירושלים ללא רמזורים

פרויקט כביש בגין – הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים – הושלם סופית! מקטע הכביש האחרון 'מקטע רוזמרין' ייחנך מחר, יום חמישי ט"ז באלול, במעמד ראש-הממשלה נתניהו

מחלף רוזמרין. צילום: Elements ויז'ואל

עשרים שנה לאחר פתיחת המקטע הראשון בפרויקט כביש בגין בירושלים, ייפתח הכביש למלוא אורכו החל ממחר (חמישי) ט"ז אלול תשע"ז. עם פתיחתו של "מחלף רוזמרין" וסיומו של פרויקט בגין דרום, המהווים את השלמתו הסופית של פרויקט כביש בגין כולו, תוכלו לנסוע ולחצות את ירושלים מצפון לדרום ללא כל רמזור!

חנוכת הכביש תתקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. את כביש בגין סללה החברה העירונית 'מוריה' לראשונה בשלהי שנות התשעים. הפרויקט שינה את פני העיר ירושלים, רשם פרק חדש בהיסטוריה התחבורתית של העיר והפך לעורק התחבורה הראשי של עיר הבירה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

הכביש שלאורך השנים הוארך במקטעים שונים, מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים. הוא מתחיל במחלף בן ציון נתניהו בחלקו הצפוני ומסתיים במחלף רוזמרין החדש בחלק הדרומי, כאשר אורכו עומד בסך-הכול על כ-16 ק"מ.

מחלף הרוזמרין שהקמתו ארכה כשנתיים בעלות של 140 מיליון שקלים, מחבר באופן ישיר בין כביש בגין (50) לכביש המנהרות (60) ומהווה את שער הכניסה הדרומי של העיר ירושלים.

המחלף החדש כולל שני מפלסים ומנהרה באורך 70 מטרים. המפלס העליון הכולל שלושה נתיבים לכל כיוון ישמש את התנועה על רחוב הרוזמרין, ובמסגרת העבודות להקמתו כבר הונחה עליו גם התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה, הצפויה לעבור בעתיד בציר; המפלס התחתון הוא חיבור ישיר לכביש המנהרות עם שני נתיבים לכל כיוון. המפלס התחתון של המחלף נפתח אתמול בבוקר (ג) לתנועה.

במשרד התחבורה טוענים כי "מחלף רוזמרין יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרום העיר ויגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים וכן לבית צפפה, גוש עציון, אפרת, ביתר עילית, בית שמש, צור הדסה ועוד. פרויקט כביש בגין דרום הושלם תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו בתכנונו. בנוסף, נבחר הפרויקט כפרויקט המצטיין בתחום התשתיות על ידי איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל, וכ'פרויקט השנה' על ידי העמותה לניהול פרויקטים PMI בתחרות ניהולי פרויקטים".

שר התחבורה והמודיעין, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד), אמר: "כביש בגין דרום בירושלים הוא למעשה 'נתיבי איילון' של תל אביב. הכביש מביא בשורה לכלל תושבי ירושלים וסביבותיה: גוש עציון, אפרת, צור הדסה וביתר וכן לתושבי השכונות הדרומיות של ירושלים ובהן גילה, הר חומה, בית צפפה, ארנונה ועוד. כביש בגין מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית שמקדם משרד התחבורה בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הוסיף: "סיום פרויקט כביש בגין הופך את ירושלים לעיר המובילה בתשתיות תחבורה, כראוי לבירת ישראל. הכביש מאפשר לחצות את הבירה במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים. מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר – לרווחת התושבים. בכוונת משרד התחבורה והעירייה להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות המשך הקמת קווי רכבת קלה חדשים, הארכת קו הרכבת הקיים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%9B%D7%9D-%D7%9B%D7%A1%D7%A3-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%99%D7%A2-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%9C%D7%99/

כתיבת תגובה