הסתיימה פרשת ה'אגרון'. הסיוע לשדכנים עלה בשנת מאסר

הנאשם הראשון בפרשה, הוא גם האחרון שנגזר דינו. על שלום ביליק שהוציא את המאגר ממשרד הרווחה נגזרה שנת מאסר בפועל וקנס כספי בגובה 100 אלף שקלים. בכך באה לסיום הפרשה שהסעירה את המדינה

אגרון. צילום מסך. מקור: יוטיוב

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ד) שנת מאסר בפועל, מאסר על-תנאי וקנס כספי בסך 100 אלף שקלים על שלום ביליק, שהודה והורשע בעבירות של הוצאת מסמכים ממשמורת חוקית, הפרת סודיות, פגיעה בפרטיות והחזקת מאגר מידע שלא כדין.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

ביליק הוא אחרון נאשמי פרשת גנבת מרשם האוכלוסין של מדינת ישראל (האגרון) שנגזר דינו, והרשעתו באה במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה לעניין העונש. בכך באה לסיומה הפרשה במסגרתה הורשעו שישה נאשמים בעבירות של פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות ונידונו לעונשי מאסר בפועל, קנסות כספיים ועונשי מאסר בעבודות שירות – כל אחד לפי חלקו בפרשה.

ביליק הורשע בכך שכאשר היה אמון על הטיפול והתחזוקה השוטפת של מאגרי המידע במשרד הרווחה, מתוקף תפקידו כמנהל מערכות המידע במשרד, יצר עותק של מרשם האוכלוסין שהיה נכון לתחילת שנת תשס"ו, נטל אותו לרשותו ואף הוסיף ונטל את העדכונים החודשיים של מרשם האוכלוסין.

בהמשך, כך לפי הודאתו, התקין עותק מהאגרון במשרדי ישיבת דיסקין בירושלים. מהר מאוד החל המאגר להתגלגל מיד ליד עד שהופץ לכלל משתמשי האינטרנט בעולם. וכמובן שלא נזכיר ולא הזכרנו את המאגר הביומטרי השנוי במחלוקת עזה.

נאשם נוסף שעבד עם ביליק, העביר את העתק המאגר לנאשם שלישי שמכר אותו לנאשם רביעי. זה ערך תוכנה שאפשרה שליפה מהירה וחכמה של נתונים והקלה מאוד על חייהם של שדכנים ומיועדים. תוכנה זו, בתוספת מרשם האוכלוסין, נמסרה לנאשם חמישי שערך את ה"אגרון" לשליפה ידידותית של מידע מתוך מרשם האוכלוסין.

הנאשם החמישי מכר את התוכנה עם מרשם האוכלוסין, באמצעות תקליטורים מוגנים בסיסמא. בשלב מסוים נפרצה הסיסמא, והתוכנה הגיעה לידיו של הנאשם שישי שהפיץ את התוכנה באתרי אינטרנט שפתח. התוכנה, על פי ההערכות, הגיעה לרבבות ואף למאות אלפי אנשים ברחבי העולם.

בפרקליטות אמנם הגיעו להסדר טיעון עם ביליק אך לא הגיעו להסכמות בעניין העונש. בפרקליטות טענו כי העבירות שביצע מגלמות בפגיעה בפרטיות בהיקף נרחב, שלהן נלוות השלכות חמורות מאוד על הגנת המידע האישי של אזרחי מדינת ישראל, וכן השלכות כלכליות, פליליות וביטחוניות ישירות ועקיפות.

בסופו של דבר, למרות שהפרקליטות דרשה עונש חמור יותר, קיבל בית המשפט את טענות באי כוחו של ביליק והתחשב במצבו הרפואי שהידרדר במהלך המשפט ובזמן הרב שחלף מאז בוצעו העבירות וגזר עליו שנת מאסר בפועל וקנס בסך 100 אלף שקלים.

ראש הרשות להגנת הפרטיות, אלון בכר, מסר היום בתגובה לגזר הדין: "חקירת גניבת מרשם האוכלוסין של ישראל היא החקירה הפלילית הראשונה של הרשות שהובילה כבר להרשעות ועונשי מאסר לנאשמים. נזקי הפרשה ממשיכים להשפיע על המשק הישראלי בהיבטים שונים עד היום. גזר הדין שניתן היום לנאשם הראשון בשרשרת אשר מעל בתפקיד האמון בו שימש, גנב את מרשם האוכלוסין והתחיל בשרשרת שהובילה לפרסום המרשם באינטרנט ולנזקים קשים לציבור הישראלי, הוא נקודת ציון משמעותית באכיפת חוק הגנת הפרטיות בישראל ומעיד על החמרה במדיניות הענישה".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%A8%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%94%D7%A8%D7%95-%D7%9C%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%90%D7%AA-%D7%AA%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%AA-%D7%94%D7%96%D7%94%D7%95%D7%AA-%D7%95/

תגובה אחת ל: "הסתיימה פרשת ה'אגרון'. הסיוע לשדכנים עלה בשנת מאסר"

  1. רוב החדשות שמגיעים למייל הם דברים מלפני שנתיים

כתיבת תגובה