העלאה? הרשתות עדיין לא העלו מחירים

רמי לוי ורשתות השיווק הגדולות בחרו שלא לקבל את רשימת העלאות המחירים הרחבה שפרסמו המחלבות ויצרני מוצרי יסוד רבים. "ממתינים לאחרי החגים"

הזולה ביותר מבין הרשתות במוצרי הבסיס | רמי לוי, צילום: מרים אלסטר

אם בכל שנה לקראת החגים נרשמו מבצעים מדומים מחד, והעלאות מחירים בדיוק במוצרים שאנו זקוקים להם, מאידך – נראה שהמחאות החברתיות, הצרכנות הנבונה, וההתקדמות של הרשתות בהבנה שהצרכן הוא הלקוח החשוב ביותר, והסכם הסחר איתו הוא המהותי והעקרוני מכל הסכם אחר שלה עם הספקים – שינו את המצב.

אם ציפינו למצוא על מדפי הרשתות הגדולות עדכוני מחיר כלפי מעלה, בדיקת 'ביזנעס' מגלה כי לא זו אף זו. לא רק שהמבצעים והמחירים המוזלים מעיקרא ממשיכים, גם במוצרים שלכאורה אמורה היתה להירשם עלייה, מפני העלאת מחיר רשמית של היצרנים, בחרו הרשתות הגדולות שלא להתכופף, לפחות לא עד אחרי החגים.

רשת רמי לוי לא העלתה עדיין מחירים למוצרי החלב שעל המדפים, למרות ההעלאות שנרשמו בחברות עצמן, כמו 'טרה', 'תנובה' מחלבות גד ועוד, שהעלו את מוצריהן בכ-2.5% בממוצע. כולן, אגב תלו את העלייה במחירי החלב שזינקו ביותר מעשרה אחוזים מאז ינואר 2017.

במקביל, 'ויסוצקי' ייקרה סדרות תה פופולאריות וכך גם 'מלח הארץ'. עם זאת, כאמור, ברשת 'רמי לוי', וברשת 'שופרסל' הקנייניות שלהן משקל משמעותי ורב בשוק, טרם העלו מחירים. רמי לוי אמר כי אינו מקבל את ההעלאה וכי ישקול זאת לאחר החגים בלבד, ואילו שופרסל, שהינה רשת קמעונות המזון הגדולה ביותר, ויצרנית המזון החמישית בגודלה "עדיין בוחנת" את הנושא, כפי שהצהיר איציק אברכהן, מנכ"ל הרשת, בראיון ל'דה-מרקר'.

"נעשה הכל כדי שההתייקרויות יהיו ענייניות ומבוקרות. אנחנו עושים עבודה בנושא האם יש סיבות גלובליות ואחרות לעליות מחירים ונעשה את המרב כדי שלא יהיה צונמי של העלאות מחיר, אלא רק היכן שאין ברירה", אמר אברכהן ל'דה מרקר'.

גישה זו, הינה חדשנית וללא ספק, תוצאותיה של המחאה החברתית וההתנהגות הצרכנית המושכלת. בצדק, אפשר לתת את הקרדיט לשר הכלכלה אלי כהן, למועצה לסחר הוגן, ולכל הוועדות והמועצות לצרכנות השונות, שיצרו את הגישה החדשה, המבורכת והתועלתית לצרכן.

כתיבת תגובה