הפילו פוריא: מצע התנועה שתפתור את כל בעיות תבל האקוטיות

עולם מתוקן עם כסף שחור באפליקציה ממשלתית מפקחת, פיצ'ר ייחודי שיאפשר השמעת טריקת טלפון דו שנתית, חוק המכסים הבלתי אחידים, האחדת מכשירי הסלולר המרגיזים, הצרת פקקי בקבוקי השתיה והרחבת פקקים אחרים, הבנקים וכרטיסי האשראי, פתרון עולמי לאזיקונים שנתקעים, שקילת האוויר במצות, פתרון דיור מודולרי ועוד אינסוף סעיפים ותת סעיפים במפלגתו החדשה של ד"ר שמחה ששון • ויש לו גם תמיכה מרבי גיל חגיגה, רבה של קהילת 'שמחים בצאתם', המחזיקה במאגר של מאות אלפי קולות בטוחים • יש רק בעיה אחת: הרשימות שנסגרו מזמן • וגם זו לא בעיה: "אנחנו כאן על המפה, ממש תחת הכתם שיצר בקבוק היין, ובטוחים שגם אם ניבחר רק בבחירות החמישיות או השישיות, יש מספיק מי שיאמצו את המצע המעולה שלנו"

קריאת מגילה בבי"ח, פורים תשפ"א בצל הקורונה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"לאחר לבטים רבים והתייעצויות אינספור, החלטנו בצורה שאינה משתמעת לשני פנים או יותר, לחשוף, באופן מלא ובלי הצטעצעויות את מצע מפלגתנו". את הדברים החריפים והדרמטיים הללו אמר הערב, במסיבת פורים מיוחדת שהתקיימה ב'זום' לתומכי המפלגה – מייסד תנועת 'פורַיָא', ד"ר שמחה ששון, פרופסור למדעים ושופט בדימוס בבית הדין הרבני התחתון.

במסיבת העיתונאים שנערכה יחד עם מקים המפלגה הרב גיל חגיגה, רב השכונה החדשה – משוש, בעיר צהלה, אמר ששון בשמחה, כי "המפלגה שהוקמה בדם, יזע ודמעות של עשוקי השמחה האולטימטיביים, רואה את עצמה כגשר בין טירוף היומיום לשגרה אחודה ומתואמת". וכאן הוסיף בדרמטיות: "כאן למחות דמעה". הופס. את הדברים הללו הוא לא היה אמור להקריא. אבל מי אנו שנשבית את שמחתו של ששון ומורו ורבו לבית חגיגה.

האירוע המרכזי במסיבת העיתונאים היה טקס הסרת הלוט ממגילת ה'אי-תלות' בה מובאים עיקרי המצע של המפלגה השואפת לדו קיום בין האזרח לבין המוצרים המשרתים אותו. "תם עידן התלותיות בסובב אותנו", הכריזו בפאתוס ד"ר ששון והרב חגיגה. "מהיום, אנחנו השולטים בפרודוקטים המשרתים אותנו. אנחנו, כמצביאים, קוראים לכל המצביעים לבוא לקלפי כצבא, להביא ולהצביא איתם עוד ועוד אזרחים מהוגנים וביחד להטיח בקלפי את הפתק הנכון. הצביעו 'אי' לכנסת!" חתמו השניים בהתרגשות.

חוק הקופסאות

כזכור, כבר בשעות הלילה שעבר נודע, כי כתב 'ביזנעס' בכנסת, אור ששונקין יחשוף במהלך היום בציוציו בטוויטר לעיני מאות אלפי עוקבים, את מצעה המלא של מפלגת 'פוריא'. המצע עליו גדלה המפלגה מורכב מההבנה הפשוטה: ככה לא ניתן יותר להמשיך.

אחד הנושאים המרתקים במצע, עוסק בתחום קופסאות האריזה השונות וחוסר ההתאמה התמידי שלהן. "כידוע", נכתב במצע, "קיים כיום שוני מזערי אך משמעותי בין החברות בתחום קופסאות האריזה וכאשר רוכשים לדוגמא קופסת שני ליטרים או ליטר ממוצעת מחברה איקס, המכסה של חברת וואי אינו תואם אותה במאת האחוזים. כתוצאה מכך, נשרפים בישראל מדי יום מאות אלפי דקות על ניסיונות התאמה חסרי סיכוי, זאת לצד איבוד הממון, הפגיעה בסביבה בשל הפלסטיק שאינו בא לשימוש ועוד".

בסעיף ד' 3 במצע נכתב במפורש, כי "כחלק משאיפתה של מפלגת פוריא להקל על האזרח ככל שניתן ולהביא למצב שהמוצרים אותם הוא צורך משרתים אותו, יועבר בכנסת חוק – בתוך 100 ימי חמלה – המחייב את כלל יצרני מיכלי האחסון לתאם ביניהם את המידות המדויקות ואת קוטרן של מכסי כלל האריזות". בכוכבית המוצמדת לסעיף נאמר כי "המפלגה תנצל את קשריה הבינלאומיים להחיל את החוק על כלל היצרניות בעולם, המייצאות את מוצריהן לישראל".

פורים תשפ"א בצל הקורונה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

איחודים בבנקים בסלולר ובאשראי

נושא הבנקים, לדוגמא תופס נתח של כבוד במצע הארוך והמפורט של 'פוריא'. כך למשל מציע המצע להורות לכל הבנקים "לקבל הפקדות צ'קים ומזומן מכל בנק לכל בנק". חסל סדר עמידה בתורי-עד בבנקים או המתנה חסרת תוחלת לאדם המבוגר שלפניך בתור לכספומט, המנסה להתאים בין הדף עליו רשומות ספרות הקוד הסודי לבין המקשים. במסגרת המהלך, כל ספרה מחייבת החלפת שני זוגות משקפיים, האחד לקריאה מקרוב בפתק והאחר ללמידה מרחוק בצג המכשיר.

"תם עידן!" מבשר מצע מפלגת פוריא המתמודדת לראשונה לכנסת האחרונה, בבחירות החמישיות או השישיות שייערכו אי שם בקיץ או בחורף הבאים. "ישונה חוק הבנקים הארוך הקיים, כך שבכל בנק שהוא ניתן יהיה לקבל שירות של כל בנק שהוא".

סעיף י"ג 1 וסעיף ט"ו 6, עוסקים בטלפון הסלולרי על יתרונותיו ומגרעותיו. הסעיף הארוך מתאר את המצב כיום: "לכל מכשיר יש מעלות ויש חסרונות. כמו כן לכל חברה סלולרית יש יתרונות ויש מגרעות. מפלגת פוריא תקדם חוק המחייב את כלל חברות הסלולר לספק את כלל היתרונות של כולם ולא לספק יותר חסרונות מעתה ועד ביאת משיח צדקנו אמן כן יהיה רצון".

בנוסף, "יאוחדו כלל הפיצ'רים של כל מכשירי הסלולר הכשר, המוכשר, המוצדק, המאושר, המרוצה והמאוכזב, למכשיר אחד, הנושא בחובו את כלל הפררוגטיבות של כל המכשירים שקדמו לו, ואילו כלל הליקויים ייעלמו כלא היו".

ואם באיחודים עסקינן, סעיף נוסף מציע לתקן את חוק כרטיסי אשראי המורחב תשרי ה'תשמ"א-מרץ 1975, לחדש אותו מן היסודות ועד לטפחות ולאחד באמצעותו את כלל כרטיסי האשראי שלנו לכרטיס אחד מאוחד, עם כל התנאים הטובים של כל הכרטיסים, עם המסגרת הנאותה והרחבה ביותר ועם מועדון הלקוחות הטוב ביותר. "איחוד כרטיסי האשראי יקל על האזרחים ויתרום לאיכות הסביבה, מכיוון שלא יהיה צורך רב כל כך בהנפקת כרטיסי פלסטיק הגורמים לזיהום אוויר מאסיבי באזורי התעשייה. כמו כן יקל הדבר על החגורות, המכנסיים והשלייקס מכיוון שהארנק יהיה קל יותר".

הכסף השחור יאושר

כתב 'ביזנעס' מציין כי סעיף המכנסיים הקלות עולה גם בנושא המזומן. מפלגת פוריא מתכוונת לקדם את חיסול הכסף הקטן כך שהארנק שלנו יישא כרטיס אחד קטן. לשאלת כתב 'ביזנעס' כיצד יאספו הקבצנים וגבאי הצדקה את שקליהם 'בו ביום' ענה הרב גיל חגיגה: "הממשלה תחלק מסופונים קטנים לכל דורש בו יוכלו להעביר כספים מהאחד למשנהו בקלות ובעמלה ממשלתית נמוכה במיוחד".

וכיצד יסחרו עמך בית ישראל בכסף שחור, לאחר שידוע לכל כי מאז שיעקב עבד בלבן, כל יהודי המכבד את עצמו עוסק פה ושם בשחור?

"זה לא בעיה", הניף הרב גיל את ידו בביטול מול המצלמות כשהרקע שבחר לעצמו בזום – רקע של הכותל המערבי עם קבצן ברקע – מתנודד מאחוריו כשיכור ולא מיין. "הממשלה תותיר פיצ'ר אחד של העברת כספים בשחור, אך ההעברות תוגבלנה עד ל-180 מיליארד שקל בשנה, סך שיצומצם דיפרנציאלית במשך כחמישה עשורים עם מערכת הסברה משומנת ויעילה".

מהיכן הבאתם סכום כה גדול?, שאל אור ששונקין המוכשר שלנו.

"לא אנחנו הבאנו זאת" ענה הרב חגיגה. "מחקר של ויזה אירופה משנת 2013 מצא כי היקף העבודות שאינן מוצהרות ומכירות שאינן מדווחות שוות ערך ל-18.9% מהתמ"ג של ישראל: 185 מיליארד שקל. ב-2014 טען ה-OECD  כי מדובר רק ב-70 מיליארד. מפלגתנו יודעת ממקורות בעלי צא"פ כי הממשלה מרוויחה הון רב מהכסף השחור הזה, וכי לא לשווא המדינה לא מטפלת בנושא בכפפות אגרוף וחגורה שחורה. חשוב לי לציין שהפיצ'ר – שדווקא יהיה, מבחינת הפיקוח הממשלתי עליו, בעל אגרופי ברזל בכסיות משי – לא יעבוד בשבת. כמו כן, מסופון שיפעל בשבת יגרום למחיקת הפיצ'ר לצמיתות".

נכנסים לממשלה, בכל מחיר

השמש כבר שקעה ועוד מעט שוב זורחת וכתב 'ביזנעס' החרוץ, שאיש מעולם לא הכירו אף כי מאות אלפים עוקבים באדיקות אחר ציוציו, יושב ומעיין בסעיפים הרבים של המצע, שבאמת, מטפלים לראשונה בשורה ארוכה מאוד של נושאים בלתי מטופלים במדינת ישראל. נושאים, שכל אזרח בישראל נתקל בהם פעמים רבות במהלך היום, אך קצרה ידו מלקדם את ענייניו. מפלגת פוריא לא עומדת לעסוק כלל בנושאים המדיניים או הפוליטיים. פרק הכניסה לממשלה במצע מפלגת פוריא מתחייב להיכנס לכל ממשלה שהיא, מתמיכת גופשטיין ועד לברגותי, במטרה להביא לשינוי תנאיו של האזרח הקטן בישראל.

סוד נפילתה של סופר דרינק

המצע מטפל בין היתר בפיה הרחבה של משחת השיניים. האגדה מספרת כי סטודנט לשיווק נכנס פעם אל חברה למשחות שיניים ובפיו הסכם: למדתי שיווק ויש לי רעיון כלשהו שיגדיל את המכירות ביותר מעשרים אחוז. אני מבקש לקבל לחשבון הבנק שלי כל רווח שייכנס לחברה מעל 15% לאחר שישתמשו ברעיון שלי. לאחר שההסכם נחתם הוא הציע להגדיל ב-30% את הפיה ממנה יוצאת המשחה.

עם התפתחות ווריאנטים נוספים של השיווק האגרסיבי והתוקפני, החלו לגדול פיות רבות של מוצרים. כך למשל התרחבה הפיה של המשקאות הלא מוגזים והתוצאה היא שבכל מוצאי שבת מתכבסות אלפי מפות ובגדים בישראל שהתרטבו מהמשקה שנשפך עליהן מהפיה הרחבה של המשקאות הקלים. מידע סודי שהגיע ל'ביזנעס' מאשר כי סוד נפילתה של חברת המשקאות החרדית 'סופר דרינק' נעוץ בעובדה שפיית הבקבוק של החברה לא התרחבה עם השנים. לטענת כותבי המצע, פיה צרה בכל בקבוקי השתייה תחסוך בכל שנה כ-12% מפליטת הפחמן הדו-חמצני לאוויר עקב השבתתן של אלפי מכונות כביסה.

"מפלגת פוריא תפעל לאיחוד פיות הבקבוקים של כלל המשקאות המתוקים ושאינם, לבעלי פיה אחידה עם פקק אחיד וגודל סביר. המטרה היא להביא ליתר קלות את השימוש בבקבוקי השתייה של הדור הצעיר". סעיף קטן קכ"ג בפרק המשקאות עוסק בבקבוקי היין והבירה. כאן דווקא באים במפלגת 'פוריא' בהפוכה ודורשים את הרחבת פיות הבקבוקים. "לא הגיוני שפיות בקבוקי היין והבירה מותאמים לשתיינים בלבד, שלוגמים הישר מן הבקבוק. ההיפך הוא הנכון: זה הזמן לצאת מהבקבוק, לשחרר את צוואר הבקבוק הפקוק ולהרחיב מעט את פתח יציאת היין, הבירה והמשקאות החריפים. ההמתנה בכיליון עיניים למילוי הכוס או הגביע תסתיים אחת ולתמיד – וכך גם ייאלצו חובבי האלכוהול לחפש כוסות או לשתות בתדלוק אווירי, מה שיפחית את כמות האלכוהול שתצטבר בדמם. למותר לציין", מרחיבים כותבי המצע של 'פוריא', "כי מספר תאונות הדרכים שיקטן יחסוך למשק הישראלי מאות מיליוני שקלים בשנה".

שקט לאורך כל הציר

כמו כן מציע המצע לחייב את כלל הצירים להיסגר בשקט. לא מדובר על צירי תנועה, אלא על צירי הארונות, מגירות ודלתות ועוד מוצרים שנטרקים בקול רעש גדול. "בתוך 100 ימי רצון נוספים מרגע רכישת רכב השרד לראש הממשלה החליפי השלישי, יוחלפו כלל הצירים במדינת ישראל לצירים עם טריקה שקטה. בשנים האחרונות מאז גדלה שפופרת הטלפון, התנתקה מעריסתה והפכה לאלחוטית, אף טלפון בארץ לא באמת נטרק. הגיע הזמן להוציא את המושג הזה של טריקת טלפון מהלכסיקון, ולהחיל את הטריקה השקטה על כלל הצירים בארץ. בתהליך פרוגרסיבי מתמיד, תעבור הארץ למצב של ותשקוט הארץ ארבעים שנה".

כתבנו מציין כי סעיף זניח במצע מציע לממציאי האפליקציות להמציא אפליקציה המשמיעה טריקת דלת או טלפון שתופעל במקרים קיצוניים ביותר, אך גם כאן, יש הגבלות: האפליקציה תופעל לא יותר מפעמיים בשנה לכל אזרח.

פתרון למצוקת הדיור

ד"ר שמחה ששון שעובר בסמוך אלינו מפנה אותנו לכרך כ"ג במצע העוסק בתחום הדיור. "דלג, דלג לנושאים שאתם מסקרים בשוטף". עשינו כדברו, זנחנו עשרים ושניים כרכים בעובי של ספרוני ילדים ופתחנו את הכרך המדובר. משהתחלנו לעיין אורו עינינו. מפלגת פוריא שואפת לעולם מתוקן ומושלם.

הסכיתו והביטו. "תשלומי הביטוח הלאומי יוגדלו בשיעור דיפרנציאלי לכל משפחה לפי מצב סוציואקונומי על מנת לפתור את מצוקת הדיור בישראל". לאחר שתהינו כיצד הדבר יתבצע בפועל בשטח, מצאנו את סעיף מ"ז. "רמ"י תועבר כקומפלקס אחוד לביטוח הלאומי והדיור יהיה מודולרי".

מדובר בדיור המותאם לצורכי המשפחה הגדלה או המצטמקת ככל שמתקדמים החיים. כאשר זוג צעיר יקבל דירת חדר מוגדלת, זוג עם ילד אחד דירת שני חדרים, זוג עם ארבעה ילדים דירת שלושה חדרים וכן הלאה. בהמשך, כאשר הילדים יתחתנו, שוב הדירה תתכווץ לממדיה הקודמים עד לדירת חדר מוגדלת לזוג מבוגר, ואם הם בקשר טוב עם ילדיהם, יזכו למפתח אל חדרי האירוח המשותפים בבניין, שישמשו אותם רק בעת אירוח אורחים. בכל בניין יהיו דירות אירוח נוספות למשפחות גדולות ואלה תאוכלסנה בתורנות בין המשפחות בבניין.

מפלגת פוריא מציעה בפרק פתרון משבר הדיור, "לפתח אלגוריתם מיוחד המחשב את התפתחות המשפחות בישראל בחלוקה לציבור כללי, מגזר חרדי, מגזר ערבי ומגזרים אחרים. כל זוג יגור בדירה אחת כל ימיו (על אופציה של גירושין לא חשבו בפוריא לעת עתה), כאשר מעבר לחדר העיקרי בבית – אותו יקבל כל זוג – שאר החדרים יוחלפו בין הדיירים בבניין בהתאם להתפתחות המשפחה עד לשיא ובהתאם לרגרסיה המאוחרת של שני הפרטים המוגדרים כזוג".

כלומר, מעבר הדירות בבניין בעת התכווצות הדירה או התרחבותה באופן מודולרי לפי גודל המשפחה – תתבצע באותו בניין, בשבירת קירות, או למצער מעבר דירה באותו בניין. כך לא ייאלץ אדם להעביר את כתובתו בכל עת שיוולד לו ילד או בעת שיחתנו.

במקביל, מי שיבקש לעבור דירה, יגיש בקשה מסודרת לביטוח הלאומי ובתוך 25 חודש בקשתו תהיה חייבת להתבצע. "זהו זמן סביר שגוף כה גדול יוכל להשתמש באלגוריתם שלו כדי לאתר דירה חילופית לפי בקשת הדייר", מסביר הרב חגיגה.

הלאמת ה'חלוקות'

תחום החינוך מטופל גם הוא בעקביות במצע המפורט של מפלגת פוריא. כך למשל "מוצע להזריק לכל המורים והמלמדים בארץ תרכיב לסבלנות ולסובלנות. חיסון שיכיל מנטרל כעסים מובנה ומאגר אינסופי של סבלנות וגישה עדינה". הסעיף הבא מובא בסוגריים מרובעות [כל הורה יוכל גם הוא לקבל את החיסון המדובר וזאת לאחר סדנת הורות מעמיקה (ההדגשה במקור. ד"ש) שתנטרל את הטענה כאילו הילדים באים לעולם ללא חוברת הוראות יצרן].

סעיף נוסף מציע לאחד את כלל ה'חלוקות' ורשתות השיווק כאשר הכל יולאם למדינה והחלוקה כמו גם ההנחות, יינתנו לפי מצב הכנסה אמיתי. הדבר ייעשה לאחר שכל הבנקים יולאמו גם הם והדירוג הסוציואקונומי ייעשה לפי מצב חשבון הבנק ולא לפי מסמכים מפוקפקים העוברים מוטציות והתפתחות נבגים מכסחי הכנסות.

חוק האזיקון הדו-צדדי

לסיום נביא עוד שתי אנקדוטות מעניינות ומרתקות. לקראת פסח הבא עלינו לטובה מציעה מפלגת פוריא לשנות את המחיר היקר על המצות ולעבור לשיטת תשלום חדשה. כלל המצות יעברו סריקה תלת ממדית והחורים במצה יחושבו כאוויר ולא יילקח עליהם תשלום לשווא. "מספיק אנחנו משלמים על זמן אוויר בסלולר, אין כל סיבה שנשלם יקר על אוויר החורים שבמצות. גם אם האוויר כשר לפסח לפי כל החומרות, אין סיבה לשקול אותו יחד עם המצות בעת התשלום".

לקראת סוכות – אי שם אחרי או לפני הבחירות החמישיות – מבקשים במפלגת פוריא להתאים את כלל האזיקונים בארץ כך שיהיו בהם שיניים משני הצדדים. "הסוף לאכזבות בבניית הסוכה. מרגע כניסת חוק האזיקונים המתוקן, אף אדם בארץ לא יצטרך לעמוד תלוי בין שמים וארץ, להכניס בקושי את האזיקון ואז להוציא ולהכניסו שנית בגלל שהשיניים היו בצד השני".

"מפלגת פוריא מאמינה שהחיים כאן בעמק הבכא יכולים להיות קלים ונוחים יותר. הצביעו 'אי' לכנסת וקבלו את אי-התלות בפרודוקטים הסובבים אתכם", אמרו ד"ר שמחה ששון והרב גיל חגיגה בסיום טקס הסרת הפקק מבקבוק השמפניה.

צילום: freepik

כתיבת תגובה