הצרכנים ישלמו: שופרסל נכנעת חלקית לייקור של תנובה

אחרי שניסתה למתג את עצמה כמי שתילחם בהעלאות המחיר – שופרסל יורדת מהעץ, וכרגיל, הלקוחות ישלמו | בשופרסל טוענים כי הסכימו לייקור חלקי בלבד של תעריפי מוצרי תנובה – כאלה שאין להם תחליף על המדפים: "הבקשה אושרה בחלקה כדי לא לפגוע בלקוחות" | רוב רשתות השיווק יישרו קו וייקרו את כלל מוצרי תנובה בשיעור של הרבה יותר מהייקור שביצעה תנובה

מוצרי חלב | צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל, פלאש 90

רשת שופרסל שניסתה להפעיל שרירים מול תנובה שהודיעה על ייקור מחירים וקביעת תעריפים גבוהים בכ-4.9% בממוצע – התקפלה. וכרגיל, הצרכנים יישאו ביוקר המחיה החונק.

לפי הודעת שופרסל, הרשת תעלה את המחירים של חלק ממוצרי תנובה – לאחר שכזכור, הרשת ניסתה ליצור מהלך מתוקשר של התנגדות לייקור המחירים. עתה, חוזרים בהם ברשת המרכולים, ובהודעה שפורסמה היום עולה כי החברה אישרה באופן חלקי את בקשתה של תנובה להעלות את המחירים על מוצרי החלב ותחליפיהם.

"לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשתה של תנובה לעליית מחירים – הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים", נאמר בהודעת הרשת.

שופרסל היא האחרונה בשוק שסירבה לעליית המחירים, כאשר מרבית רשתות השיווק העלו את המחירים – שהתגלגלו על כיסי הצרכנים, כמובן. לפי בדיקה שערכה מירב קריסטל מ-ynet, הרי שהרשתות לקחו לק מהמוצרים התייקרו לצרכנים בקרוב ל-13% מעבר לשיעור ההתייקרות של תנובה. בין הרשתות שהעלו מחירי רבים ממוצרי תנובה: ויקטורי, יינות ביתן ו-SUPER (קארפור), אלונית, yellow, שוק מהדרין, מחסני השוק, זול ובגדול ועוד. גם אושר עד, לפי הדיווח של קריסטל, העלתה מחירים של חלק מהמוצרים.

עוד צוין בדיווח כי "שופרסל כבר סבלה ממחסור במוצרי חלב לא מפוקחים של טרה, אחרי שהרשת לא אישרה את ההתייקרות של טרה במוצרי השוק החופשי שלה. כמו כן, יש מחסור במוצרי המותג הפרטי של שופרסל בעקבות מצבה של מחלבת רמת הגולן שמייצרת את המוצרים עבור הרשת ונקלעה לקשיים".

כתיבת תגובה