הקורסים המקצועיים בתעשיית ההייטק

קורסים מקצועיים | תמונה: Unsplash.com

חברות ההייטק מעסיקות היום מגוון רחב של מומחים מתחומים שונים. החל ממתכנתים, מעצבים, מומחי מערכות מידע, אנשי סייבר, מנהלי רשתות ועוד נושאים רבים שמרכיבים את העולם הדיגיטלי של היום. אספנו עבורכם כמה קורסים מקצועיים מהמבוקשים ביותר בתחום ההייטק נכון לשנת 2019 שכדאי ללמוד על מנת להיכנס לאחת הנישות המתגמלות ביותר בישראל.

בדיקות תוכנה

הדרך הקלה והמהירה להייטק היא באמצעות משרות של בדיקות תוכנה (QA). ניתן ללמוד את התחום בקורס קצר יחסית בו מוסברות מתודות של כתיבת מסמכי בדיקות ואיך מתבצעת כל בדיקה. לאחר שלומדים לבצע בדיקות ידניות אפשר ללמוד לתכנת (עם קוד קל יחסית) גם בדיקות אוטומטיות על מנת להגיע למשרות בכירות יותר של בדיקת תוכנה.

ניהול רשתות

מנהלי רשתות משמשים היום במגוון רחב של תפקידים בארגונים קטנים וגדולים ופותחים גם חברות פרטיות בתחום. מה תפקידם של מנהלי הרשתות? מגוון ביותר. החל מהקמה של רשתות תקשורת, דרך הגדרות שונות על מנת לבנות רשת בחברות ובבתים פרטיים ועד לשמירה על פרוטוקולים של אבטחת מידע בארגונים גדולים.

סייבר ואבטחת מידע

אבטחת מידע היא אחד התחומים החזקים ביותר בתעשיה היום. תחום הסייבר נפוץ לאור הסיכונים העכשוויים של התקפות סייבר מצד פצחנים (האקרים) פרטיים או כאלה העובדים עבור אג'נדה פוליטית. מומחי אבטחת מידע יוצרים שכבות שונות של הגנה באמצעות עבודה עם חומרה ותוכנה חדשנית וכן לומדים כיצד לזהות התקפות בזמן אמת, לבלום אותן ולסגור את הפרצות שהובילו להתקפה זו.

מערכות מידע

תחום מערכות המידע אף הוא נפוץ מאד בארגונים וכולל את כל יחידות המידע המצטברות בארגון – הן את המידע הפנימי החשוב והן מידע החשוף לעיני כל. מומחי מערכות מידע גם קובעים במידה רבה את המדיניות של החברה בכל הקשור לתחום הטכנולוגי. הם בוחרים את מאפייני הרשת, השרתים ויוצרים את התשתית הארגונית הטכנולוגית המתאימה לארגון בכל זמן נתון. בכירי מערכות מידע מגיעים כיום למשכורות גבוהות בארגונים ויכולים להתקדם לתפקידים ניהוליים מתגמלים במיוחד.

עיצוב גרפי

תחום העיצוב הגרפי גם הוא מהווה כרטיס כניסה לאינטרנט. היום, כאשר חוויית המשתמש בגלישה באתרים ובאפליקציות חשובה מאד להצלחת האפליקציה וכמות המשתמשים בה, כל חברת הייטק מעסיקה מעצב גרפי אם כתקן בחברה או כפרילנס. בנוסף, קורס עיצוב גרפי פותח דלתות גם למשרות בתחומים אחרים כמו אופנה, פרסום או דפוס. לכן, הידע המתקבל בתחום זה מאפשר לעבוד במגוון תעשיות ולא להיות מוגבל רק לתחום אחד.

בוני אפליקציות לטלפון

תחום נוסף, חדש יחסית, שלא היה קיים לפני שני עשורים הוא בניית אפליקציות לטלפונים חכמים. את האפליקציות ניתן לבנות בסביבת האינטרנט או בשפות המותאמות למכשירי הטלפון השונים כמו אייפון או טלפונים המבוססים על מערכות ההפעלה של אנדרואיד. בכל שנה יוצאות לשוק מאות אלפי אפליקציות בעולם והביקוש לתחום זה הוא עצום.

מתכנתים

הבסיס של עולם ההייטק הוא כמובן תחום הפיתוח. מתכנתים בונים תוכנות, אתרי אינטרנט ואפליקציות מורכבות בתוך החברה ואף עובדים כעצמאים מהבית בתחום. כמעט כל אחת מהשפות הנלמדות כמו פייתון, ג'אוה, PHP, סי שארפ ושפות אחרות יפתחו בפניכם דלתות למשרות מתגמלות בתחום. ניתן ללמוד את התחום הזה במהירות גם ללא תואר במדעי המחשב. בתוך מספר חודשים אפשר להפוך למתכנת ולהתחיל לפתח.

לסיכום, קיים מגוון גדול של קורסים מקצועיים בתחום ההייטק שיכולים לסייע לכל אדם, בכל גיל, להתחיל להיכנס לחברות וארגונים קטנים כגדולים בתחום. היום יש ביקוש עצום לכל אחד מהתחומים שהזכרנו ובתוך מספר חודשים אתם יכולים לעשות הסבה מקצועית או להתחיל את הקריירה הראשונה שלכם בהייטק.

כתיבת תגובה