הרכבת הקלה: המכרז להפעלת הקו האדום יוצא לדרך

נת"ע מפרסמת את המכרז הרשמי להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. הזוכה ייבחן בארבעה פרמטרים מרכזיים, וביניהם השירות ללקוחות ומערכות תיקוף זמינות. הפעלתו צפויה בעוד חמש שנים

עבודות הרכבת הקלה | צילום: Rachael Cerrotti, פלאש 90

היום (א) תפרסם נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה הממשלתית שמקימה את מערכות הסעת ההמונים בגוש דן, את המכרז על הפעלת הקו הראשון אותו תקים במטרופולין. המכרז מתייחס לקו האדום שאמור לחבר את פתח תקווה עם בת ים, תוך כדי שהוא עובר בבני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו.

הקו שיכלול 34 תחנות, מהן עשר תת-קרקעיות, ישתרע לאורך 24 קילומטר ואמור להסיע מידי שנה כשבעים מיליון נוסעים.

במסגרת המכרז יפעיל הזוכה גם את מתחם הקרונות שיוקם בפתח תקווה ואת מערכת הבקרה והשליטה בקו האדום. הניסיון העגום של תכנית אב לתחבורה בירושלים, הביא את מתכנני המכרז לקבוע כי תפקוד הזוכה ייבחן בארבעה פרמטרים מרכזיים: עמידה ביעדים, שירות ללקוחות, מערכות תיקוף וזמינותן.

מנכ"ל נת"ע אמר כי פרסום המכרז הוא צעד נוסף בדרך להקמתה של מערכת להסעת המונים ולעמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט (שהתעכב שנים רבות).

שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) אמר כי "פרויקט הרכבת הקלה ממשיך להתקדם במלוא התנופה ועד שנת 2021 תקום כאן רכבת קלה שתיסע בתת הקרקע, תסיע שבעים מיליון איש בשנה הראשונה, ותצרף את גוש דן לעולם המודרני והמתקדם מבחינה תחבורתית. עד סוף השנה הבאה גם 'הקו הירוק' ו'הקו הסגול' ייצאו לדרכם מראשון לציון וחולון עד הרצלייה, ומאזור יהוד וקריית אונו עד לתל אביב".

כתיבת תגובה