הרצוג: יותר ויותר ישראלים מוטרדים 'איך גומרים את החודש?'

הנשיא הרצוג: "יותר ויותר ישראלים, מכל החברה ומגזריה, מרגישים מוטרדים ושואלים שאלות כמו 'איך גומרים את החודש?' | את הדברים אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג בוועידת חוסן חברתי כלכלי בבנייני האומה בירושלים

הנשיא יצחק הרצוג | צילום: בית הנשיא, צילומסך מסרטון ברכה לוועידת חוסן הכלכלי חברתי של ישראל היום

בברכה מצולמת ששיגר לפתח ועידת חוסך חברתי כלכלי שיזם 'ישראל היום' בירושלים, אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג כי "חוסן חברתי וחוסן כלכלי הם שני מושגים הכרוכים זה בזה. הם משפיעים זה על זה, הם משלימים זה את זה, והם בעיקר מעסיקים בשנים האחרונות יותר ויותר ישראליות וישראלים. החוסן הכלכלי והחוסן החברתי תלויים באופן ישיר במשק הבית הישראלי, שלא רק מושפע מהמצב במשק, אלא גם משפיע עליו באופן עמוק".

עוד אמר, "השנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד בניהול משק בית משפחתי בישראל, שכן זה מתמודד יום-יום עם יוקר המחיה, עם מחירי הדיור, עם הכנסות שאינן גדלות, עם בניית תוכניות פנסיה לעת זקנה וכמובן עם העליות של בריאות וחינוך. יותר ויותר ישראלים, מכל החברה ומגזריה, מרגישים מוטרדים ושואלים שאלות כמו 'איך גומרים את החודש?', 'האם נצליח לרכוש דירה משלנו?' ו'איך נוכל להבטיח לילדינו עצמאות כלכלית?'".

לדבריו, "נבחרות ונבחרי הציבור שלנו עוסקים בנושא הזה לא מעט, וזה בוודאי מבורך. על כולנו לתת את דעתנו על השאלות החיוניות האלה. בדיוק משום כך, אני מברך על כל הזדמנות – כדוגמת הוועידה הזו – לדון ולהעמיק באתגרים הבוערים הללו, במטרה לנסות ולקדם צעדים שישמרו על החוסן הכלכלי של משקי הבית, וכמובן על החוסן הלאומי של כולנו".

לסיום אמר הנשיא: "אני מבקש להודות ל'ישראל היום' על הצפת הנושא החשוב כל כך ולכל השותפים והשותפות במלאכה הברוכה".

גדעון סער | | צילום: אורן בן חקון, ישראל היום

 

במהלך הוועידה נשא דברים גם השר גדעון סער שאמר לגבי יוקר המחיה והמצב הכלכלי של משקי בית בישראל, כי בכובעו כשר משפטים יביא "למהלך של הורדת ריבית הפיגורים – סכומי עתק עבור הרבה אזרחים. בנוגע למחירי הדלק, אני חושב שצריך להוריד את המיסוי. נכון שיש עלייה עולמית, זה אולי לא בשליטה שלנו, אבל רמת המיסוי היא בשליטתנו. רמת המיסוי כאן היא מהגבוהות בעולם, המדינה יכולה לספוג את הפגיעה בהכנסה הזו".

תגובה אחת ל: "הרצוג: יותר ויותר ישראלים מוטרדים 'איך גומרים את החודש?'"

  1. האזרחים במדינה הזו ,"גומרים" את חייהם עוד לפני ,,, בחוסר ביטחון ואי הצדק שאתם נבחרי הציבור ,לא מעניקים לאזרח !!! אבל מה איכפת לך באמת …. לך יש אבטחה ואם צריך רכב משוריין ואם תהיה מאויים ,מעגל האבטחה יגדל ויתרחב ,,אתה מדבר על פרנסה ,,,,, אם זה לא היה עצוב וכואב ,זה היה מצחיק !!!

כתיבת תגובה