הרשת החברתית מתקשה למצוא רוכשים ותפטר מאות עובדים

לנוכח הירידה במכירות והקשיים הכלכליים של 'טוויטר', צפויה החברה לפטר מאות עובדים. מנייתה נפלה במהלך השנה האחרונה בעשרות אחוזים והעובדה שחברות ענק כמו גוגל ודיסני ויתרו על רכישתה, אינה תורמת לשקט הנפשי של עובדיה

טוויטר | צילום: Twin Design, שאטרסטוק

בעוד יומיים, ביום חמישי הקרוב, אמורה 'טוויטר' – הרשת החברתית השנייה בגודלה, לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. טוויטר שמחפשת רוכש לנוכח ההפסדים שרשמה בחודשים האחרונים עם הירידה במכירת שטחי הפרסום, מצאה את עצמה מול ביקורת תקשורתית נרחבת לנוכח מה שהוצג כ"מצג שווא" אודות מספר מנוייה בעולם.

בשנה האחרונה נפלה מניית החברה בארבעים אחוזים. חברות ענק שהביעו עניין בחברה נסוגו בהן ותרמו לא מעט לנפילת מנייתה בחודשים האחרונים. בין היתר היו אלו 'גוגל' ו'דיסני' שוויתרו על הרעיון. גוגל, שהרשת החברתית שלה אינה מצליחה להמריא, אמנם מתהדרת ברשת חברתית גדולה יותר בשל העובדה ששינוי מדיניותה הפך את כל בעלי חשבונות הג'ימייל, שירות הדואר האלקטרוני הנפוץ ביותר בעולם, למנויים ברשת החברתית שלה – גוגל פלוס. עם זאת, גם גוגל מודעת לעובדה שרבים מהמנויים הכפויים אינם משתמשים בשירותיה.

מקורות בתקשורת הכלכלית האמריקאית טענו לאחרונה כי טוויטר תפטר מאות עובדים עוד טרם פרסום הדוחות וזאת לנוכח הקשיים הכלכליים עמם היא מתמודדת. ברשת 'בלומברג' אף נקבו במספר העובדים שיפוטרו ופרסמו כי החברה מתכוונת לקצץ כשמונה אחוזים מכוח העבודה שלה. החברה מעסיקה כ-3,800 עובדים ברחבי העולם.

כתיבת תגובה