התוכנית החדשה של גלנט: "תכנן ובנה"

גלנט יורה לכל הכיוונים והפעם הוא מצרף לתוכנית אחת את הטכנולוגיה המתקדמת של הסינים בשילוב יוזמה חדשה שתאפשר לקבלנים לבנות בשכונה החדשה את ה כ ל

אחרי שמחיר למשתכן לא ממש הוכיח את עצמו בשלב הזה, מנסה שר השיכון יואב גלנט לשנות מסלול תוך כדי נסיעה, והפעם עם תוכנית חדשה: "תכנן ובנה".

 

התוכנית החדשה, שפורסמה אתמול בערוץ 2, מורכבת משני צעדים: האחד נוגע לקבלן המבצע את הבניה בפועל והשני לטכנולוגיות בנייה חדשניות.

 

לפי התוכנית המהפכנית, כל שכונה חדשה שתיבנה, הבנייה תעשה מתחילתה ועד סופה על ידי קבלן אחד. בתי הספר, גני הילדים, הכבישים, תשתיות הביוב והבניינים יתוכננו וייבנו על ידי גורם אחד. בכך תיפתר הבעיה שבשכונה אחת עובדים 10 קבלנים, כל אחד דואג רק לעצמו, והסובלים הם התושבים.

 

החלק השני של התוכנית היא, כאמור, שילוב של טכנולוגיות בנייה חדשניות. כמו למשל, כל חלקי הבניין מורכבים מראש במפעל בסין וכשמגיעים לשטח המיועד לבניין – מרכיבים את החלקים כמו פאזל ענק. הנתון נשמע כמעט דמיוני, אבל מרגע העלייה על הקרקע, ההרכבה של בניין בן 30 קומות לוקחת רק 15 ימים.

 

התהליך כולו, מתחילת העבודה במפעל ועד לסיום ההרכבה, לוקח כשנה וחצי בלבד והחיסכון הצפוי לדירה הוא 100-150 אלף שקלים. בתכנית של גלנט חוזרת גם ההצעה להביא 6,000 עובדים זרים לענף הבנייה, אבל עם מספר מגבלות: מגבלת מקסימום של עובדים זרים בחברה והגבלת שהות בארץ ל-5 שנים.

 

התכנית תובא לאישור קבינט הדיור בשבוע הבא כשהכוונה היא להחיל אותה באופן מידי עוד השנה, בניסיון נוסף לעצור את קטר מחירי הנדל"ן.

כתיבת תגובה