התרומות למירון: 20 טון עוגות, נוחיות ומערכות מים

נדיב אלמוני מארה"ב תרם 17 מבני שירותים מחוברים לביוב, מים וחשמל להילולת הרשב"י • אותו נדיב אף הרים תרומה לאותו יעד, בסך שני מיליון שקלים בשנה שעברה • השנה הוסיף ותרם ארבע מערכות מים המסוגלות לספק אלפי כוסות מים קרים או חמים בשעה • ואילו 20 טון עוגות אישיות עושות את דרכן עתה בטיסה מניו יורק, תרומת תורם החפץ בעילום שמו

הקמת הטריבונות במירון, השבוע | צילום: דוד כהן, פלאש 90

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים סיימו בימים אלה את הכנתם של מתחמי ההתכנסות והטריבונות שסביבם באופן הבטיחותי והרחב ככל האפשר, בתיאום מלא עם גורמי הנדסה, ביטחון וכוחות ההצלה השונים.

במרכז הארצי למקומות הקדושים ממליצים מאוד לעשות שימוש בנסיעה בתחבורה ציבורית בלבד. עם זאת, הם מציינים כי החניונים לרכבים פרטיים ימוקמו בחצור הגלילית, צבעון וכרמיאל – ומשם יוסעו בעלי הרכבים הפרטיים בשאטלים. כלי רכב פרטיים יופנו לחניונים השונים על ידי משטרת התנועה הנערכת בכוחות מתוגברים כדי לווסת את היקפי התנועה האדירים לכחצי מיליון העולים למירון מדי שנה בפחות מיממה.

החניונים כולם, הן אלה המיועדים לכלי רכב פרטיים והן אלה המיועדים לבאים בתח"צ, רושתו בנקודות מים, שירות ונוחות, במטרה לתת לעולים מירונה את מלוא האפשרות להגיע לציון הרשב"י בנוחות המקסימלית.

עם זאת, כאמור, המטרה המוצהרת של המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים היא להוביל לכך שרוב העולים למירון יבחרו לעשות שימוש בעיקר בתחבורה ציבורית כדי למנוע פקקי תנועה בדרך, ופיצוץ אוכלוסין באתר הילולת הרשב"י. ההמונים שיבחרו לבוא בתחבורה ציבורית, ישונעו באוטובוסים וברכבות. כפי שפורסם, השנה, לראשונה, יתוגברו הרכבות מאזור המרכז וצפונה לאורך כל שעות יממת ההילולא, וחלק מן הרכבות אף יפעלו באופן של נסיעה מיוחדת וישירה לתחנת כרמיאל בחלק משעות היממה.

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים חושפים לראשונה תרומה של יהודי החפץ בעילום שמו מארה"ב, אשר תרם 17 מבנים של שירותים המחוברים לביוב מים וחשמל, ואשר יוצבו בכביש 89, בכניסה למושב – שער בזק, בכניסה למושב – שער צרכניה, ובמעלה ההר, וכן בצמוד למתחמי הנשים החדשים.

כבר בשנה שעברה תרם אותו נדיב, מבני שירותים בעלות של כשני מיליון שקלים. בנוסף, נתרמו על ידו מערכות יקרות של מים קרים וחמים שנעשו בייצור מיוחד להילולא ובאפשרותן לספק אלפי כוסות בשעה, כאשר אותן מערכות חדישות יוצבו במתחמי הנוחות שיוקמו ליד תחנות השאטלים בחניונים.

כמו כן, לראשונה, מגלים במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, כי תורם אנונימי נוסף, תרם 120,000 מארזי עוגות בוקר אישיות, אשר משונעות בימים אלה בהטסה מיוחדת מניו יורק לישראל ע"י לנדאו אקספרס. המשלוח, העומד על כ-20 טון יחולק בכל תחנות הריענון שהוקמו ע"י המרכז לפיתוח המקומות הקדושים.  

המרכז לפיתוח המקומות הקדושים פועל יד ביד עם ראשי הוועד הממונה החדש של המושב מירון, במטרה מוצהרת למניעת פלישה של גורמים וארגונים שונים למתחמים שבבעלות פרטית – תוך חתירה למתן מענה מושלם בשטחים הייעודיים של המושב לכל מתחמי שירות הציבור לאורך יממת ההילולא.

ראשי וועד המושב הממונה של מירון מסרו, כי "תושבי מירון מקדמים בברכה כמדי שנה את המוני הבאים. השנה נערכנו באופן מיוחד לקלוט את ההמונים בשטחי המושב, תוך שילוב ידיים מלא עם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים המופקד על ההילולא בשטח, וכך גם עם כלל הגורמים הרלוונטיים, כאשר כל דבר שצף ועלה כטעון שיפור, בא בינתיים, ב"ה, על פתרונו", מסר אורי קלנר, יו"ר הועדה הממונה למירון.

אנשי "המרכז" אף ביקשו להודות להרב שלמה רוזנשטיין ולכלל אנשי משרד התחבורה והרשות לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה על פועלם הרב לשינוע ההמונים, וכן לארגוני החסד וההסעדה הפועלים באתרא קדישא מירון ובסביבתו שלא ע"מ לקבל פרס.  

כמו כן, ביקשו במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים לציין לשבח את ארגון החסד 'עזר מציון' על העלאת נכים ומוגבלים, חולים וקשישים בטנדרים שיפעלו במעלה ההר לאורך כל שעות ההילולא.

כתיבת תגובה