ומי אשם בקריסת הכלכלה? "בנקאים יהודים ציונים"

קריסת הלירה הטורקית מביאה להחרפת האמירות האנטישמיות מצד מפלגת השלטון של ארדואן בטורקיה ● "העולם מנוהל על ידי שטרות הכסף שהודפסו על ידי 12 משפחות של בנקאים ציונים ממוצא יהודי. אם טראמפ יאזור אומץ להשתלט על הדולר – הוא ייהרג"

בורהאן קוזו, ממייסדי מפלגת השלטון בטורקיה | צילום: יוטיוב

רצף ירידות השערים של הלירה הטורקית, שאיבדה החודש כרבע משוויה – בין היתר בשל המתיחות החריפה בין טראמפ לארדואן, שאף הובילה להטלת סנקציות אמריקניות על טורקיה – מלהיט רוחות אנטישימיות. הפעם, האשמים הם דווקא "היהודים הציונים".

בציוץ שפרסם הלילה בוּרְהָאן קוּזוּ, חבר מייסד של מפלגת הצדק והפיתוח שבראשה עומד ארדואן, כתב: "זו לא תרמית! העם האמריקאי חושב שהכסף הוא הכסף שלהם. למעשה, העולם מנוהל על ידי שטרות הכסף שהודפסו על ידי 12 משפחות של בנקאים ציונים ממוצא יהודי, שמספרם אינו עולה על 300”, לשון הציוץ.

קוּזוּ לא הסתפק באמירה אנטישמית זו ומספר שעות לאחר מכן הוסיף וצייץ עוד, כי מר טראמפ יכול להוכיח 'אומץ' על ידי השתלטות על הדולר האמריקני מבנקאים יהודים והדפסת השטרות בעצמו – אבל סביר להניח שהוא "ייהרג אם ינסה".

קוּזוּ הוסיף וצייץ כי "אין דבר עם היהודים החיים בטורקיה, שיש להם לפחות אותן זכויות במדינה כפי שלי יש".

על אף שקוּזוּ פרש מהפרלמנט הטורקי, שם היה חבר בכיר, בערב הבחירות הכלליות של הקיץ, נראה כי הוא משמש כיום כיועץ בכיר עבור הנשיא ארדואן. זאת, בין היתר, בשל כתובת הדואר האלקטרוני המחוברת לנשיאות הטורקית המשוייכת לחשבון הטוויטר שלו.

כתיבת תגובה