ועדת הכספים אישרה: הטבות מס לתמ"א 38 – עד 2026

הטבות המס ליזמי וקבלני תמ"א 38 הוארכו בישיבת ועדת הכספים עד שנת 2026 – וייכנסו לתוקף לאחר אישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית | בהתאחדות הקבלנים בירכו על החלטת ועדת הכספים בנושא וקראו לח"כים לאשר אותה במהירות במליאה

התחדשות עירונית | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הטבות המס ליזמי וקבלני תמ"א 38 הוארכו היום (ב') בהצבעה בדיון שהתקיים בנושא בוועדת הכספים. הארכת התקנות להטבות המס תהיה בתוקף עד שנת 2026.

יו"ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר אמר כי "ההצעה הממשלתית הייתה להאריך את הטבות המס על תמ״א 38 עד סוף שנת 2023, אך תוך כדי הדיון התברר שהתכנית תקפה עד 18.5.2026, לכן על מנת לתת ודאות לשוק הנדל"ן ולייצר קוהרנטיות בין תוקף התוכנית לתוקף הטבות המס, אושרה את הארכתן עד 18.5.2026".

לדבריו, "תכנית תמ״א 38 אינה מושלמת, אך בשלב זה מאפשרת חידוש וחיזוק מבנים. ולכן חייבים לייצר וודאות והטבות המס ליזמים ודיירים הופכות את הפרויקטים לכדאיים כלכלית".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו ברך על החלטת ועדת הכספים בנושא הטבות המס של תמ"א 38 וקרא לכנסת לאשר אותה במליאה במהירות. "חברי הכנסת יואב קיש, יריב לוין, בועז טופורובסקי ואלכס קושניר הבינו את המשמעות המלאה של ההארכה הזו שללא אישורה נגיע למצב בלתי נתפס של פגיעה ביכולת לייצר תוספת של עשרות אלפי דירות לאיזור הביקוש ולמגן עשרות אלפי בתי אב.

"כיום", הבהיר סרוגו, "אלפי פרויקטים של תמ"א 38 מתעכבים רק בשל היעדר הארכת הפטור הזו. הבהרנו שיש צורך להאריך את התוקף עד 2026 כדי לכלול במסגרת זו את כל הפרויקטים שיצאו לדרך עד מועד פקיעת תוקף התמ"א, על פי התוכניות העירוניות".

כתיבת תגובה