זהירות: חיידק ליסטריה במוצרים חומוס וטחינה של המותג "דני מעדני"

משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש במוצר • החברה מתנצלת ומבצעת ריקול למוצרים

המוצר הפגום | צילום: החברה

משרד הבריאות מזהיר, כי בעקבות בדיקה של שרות המזון – לשכת הבריאות המחוזית אשקלון, נמצא חשד להימצאות חיידק ליסטריה במוצרים: 'חומוס' ('סלט חומוס') ו'טחינה' ('סלט טחינה')  של המותג 'דני מעדני' המיוצרים במפעל 'דגים מעושנים התקווה בע"מ', באריזות של 250 גר', מתאריך ייצור 25.08.19. החברה מבצעת ריקול של המוצרים הנ"ל.

הציבור מתבקש שלא לצרוך מהמוצרים המפורטים לעיל ולהחזירם לנקודות המכירה לקבלת זיכוי.

מהחברה נמסר: "אנו מתנצלים על אי הנוחות ומודים על שיתוף הפעולה. בחברת "דגים מעושנים התקווה בע"מ" נוקטים בכל האמצעים כדי למנוע נוכחות של חיידקים פתוגניים במוצריהם בעתיד".

חיידק ליסטריה מונוציטוגנס הוא חיידק העלול לגרום למחלה באוכלוסייה בסיכון גבוה, כגון בעלי מערכת חיסון מוחלשת, קשישים או לגרום להפלות בנשים הרות.

החיידק ליסטריה מונוציטוגנס (Listeria_Monocytogenes) עלול לגרום למחלה ליסטריוזיס.

המחלה יכולה להופיע כדמוית שפעת ולהסתיים ללא השלכות רפואיות נוספות, אך היא עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור האוכלוסיות הבאות:

בנשים הרות המחלה יכולה לגרום להפלה או לידה מוקדמת (עם פגיעות קשות ביילוד) וכן עלולה לגרום להופעה של זיהום בדם או בקרומי המוח אצל הילוד סמוך ללידה.

בקשישים ואנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת המחלה עלולה לגרום לדלקת ריאות, דלקת קרום הלב ודלקת קרום המוח.

אחת הדרכים העיקריות להעברת המחלה היא ע"י אכילת מזון המזוהם בחיידק. סוגי המזון שנמצאו מזוהמים בחיידק הם: מוצרי דגים ובשר בעישון קר או מוצרי בשר ודגים שעברו טיפול בחום לא מספק, מוצרי חלב שלא עברו פסטור או שעברו טיפול חום לא מספק, ירקות שלא נוקו כראוי, חומוס – כמו בדוגמא שלפנינו, ומיני מזונות אחרים שזוהמו בחיידק לאחר שעברו טיפול בחום. למשל מזון שבושל כראוי וטופל על קרש חיתוך שלא נוקה היטב לאחר שבא במגע עם מזון גולמי מזהם כמו ירקות או בשר לפני בישול.

כאשר המחלה מאובחנת בשלביה המוקדמים ניתן לטפל בה בעזרת טיפול אנטיביוטי.

כתיבת תגובה