"חברות בניה שלא יקפידו על הבטיחות לא יקבלו עבודה"

תאונות עבודה בענף הבניה הפכו למכת מדינה, ולא במקרה • היום התקיים בכנסת כנס חירום מיוחד בנושא, בהשתתפות ראשי התאחדות הקבלנים בוני הארץ • ראש מטה הבטיחות של ענף הבנייה אמר בכנס: "אנחנו הולכים לתהליך של מדרוג חברות, ואז חברות שלא יקפידו על הבטיחות לא יקבלו עבודה".

כנס החירום על בטיחות בבניה היום בכנסת | צילום: יח"צ

היום (ב') התקיים בכנסת דיון חירום מיוחד בנושא בטיחות ותאונות בענף הבניה. הכנס התקיים לאור ריבוי מקרי תאונות העבודה הקטלניות בתקופה האחרונה, כשמתחילת 2019 נהרגו כבר 21 פועלים ונפצעו 72, 11 מתוכם באופן קשה.

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, שהשתתף בכנס אמר:  "אנחנו לוקחים אחריות. אנחנו נעשה כל מה שנוכל למנוע תאונות בענף. הדבר הראשון שעשיתי בתפקיד היה להקים את מטה הבטיחות בראשות אלוף במיל. איל בן ראובן. אנחנו צריכים לתחקר תאונות כדי ללמוד. כרגע אי אפשר לעשות את זה. אם יש מקומות שבהם קבלן לא מספק ציוד יש למצות איתו את הדין. ביום חמישי הדממנו 70% מאתרי הבניה בישראל כדי להדריך עובדים, ורק בשיתוף פעולה של כולנו נמנע תאונות ונציל חיים".

האלוף במיל' איל בן ראובן, המכהן כראש מטה הבטיחות של ענף הבנייה, אמר: "השינוי הגדול שקורה אצלנו ,הוא שאנחנו לוקחים אחריות. אנחנו לא מסירים אחריות מגורמים אחרים, אבל אנחנו משנים תרבות. לאחר אסון המנוף הגעתי לשטח ותחקרתי את האירוע. באותו יום העברנו לכל הקבלנים שלנו נייר מסכם של פעולות מניעה שיש לבצע. אנחנו מכינים תוכנית מקיפה, ובתהליך של מספר חודשים נכשיר את מירב העובדים בחו"ל וברשות הפלשתינית. בסוגיית מכרזי הבניה, יש חובה להבין שחיי העובדים יקרים מכסף. נתיבי ישראל ומשרד הביטחון רוצים לשנות ולשלם על בטיחות, ומשרד האוצר מתנגד לזה. אנחנו הולכים לתהליך של מדרוג חברות, ואז חברות שלא יקפידו על הבטיחות לא יקבלו עבודה".

כתיבת תגובה