חברות האשראי מצטרפות לשירותי התשלום של גוגל

לאחר שבחברת גוגל ראו את ההשקה המוצלחת של Apple Pay בישראל בחודש מאי – מהלך שעל פי נתוני שב"א הקפיץ את השימוש בארנקים דיגיטליים ב-1,300%, הזדרזו להודיע על השקת שירותי Google Pay בישראל במהלך החודשים הקרובים | לאחר שבנק לאומי וחברת האשראי מקס הצטרפו, בישראכרט הצטרפו גם כן לשנה אחת בלבד, ובאם לא יתרחש שינוי משמעותי, יחודש ההסכם באופן אוטומטי

גוגל פיי | איור: גוגל

קברניטי הכלכלה הישראלים דוחפים את מערכת האשראי הישראלי לממשק חכם ונגיש יותר. כיום יותר ויותר חנויות כבר עושים שימוש בטכנולוגיית ה-EMW – כרטיסי האשראי החכמים, ועל פי הנתונים מדובר ב-60% מסך העסקאות המבוצעות דרך שבב ה-EMW.

מהצד הנגדי מנהלות ענקיות הסלולר מאבק מצידן בהנגשת תשלומים וארנקים וירטואליים. עד כה כבר פועלים בישראל בפופולאריות ההולכת וצוברת תנופה 'ביט' של בנק הפועלים, ו'פפר' של בנק לאומי.

על פי דיווח ב'מעריב', במקביל לאפליקציות המקומיות הזמינות למשתמשי פלטפורמת אנדרואיד של גוגל (ומהווים כ-70% מסך משתמשי הסמארטפונים בישראל), לאחר שבחברת גוגל ראו את ההשקה המוצלחת של Apple Pay בישראל בחודש מאי, מהלך שעל פי נתוני שב"א הקפיץ את השימוש בארנקים דיגיטליים ב-1,300%, הם מזדרזים ומודיעים על השקת שירותי Google Pay בישראל במהלך החודשים הקרובים, בשלהי שנת 2021.

עם ההודעה של גוגל על השקת שירותי גוגל פיי בישראל החלו חברות האשראי השונות להבטיח בהסכמים את שיתוף הפעולה וההתממשקות שלהם עם שירותי גוגל פיי שיבואו לשימוש על ידי הלקוחות בחנויות השונות המקבלות את שירותי חברות האשראי, וכך הלקוחות יוכלו לשלם דרך הסמארטפון שלהם ישירות, כפי שנהנים זה זמן משתמשי אפל פיי הישראלים.

לפני כשבועיים בתחילת החודש חתמו בבנק לאומי הסכם עם גוגל, בשבוע שעבר הצטרפה גם חברת האשראי 'מקס' להסכמים מול גוגל. ואתמול הודיעו בחברת ישראכרט כי גם הם מצטרפים להסכמים מול גוגל, וההסכם יאפשר ללקוחותיהם לעשות שימוש בשירותי 'גוגל פיי'.

למרות החגיגיות וההבטחה הגדולה שבהתחברות לשירותי גוגל פיי, בישראכרט חתמו על שנה אחת בלבד, ובאם לא יתרחש שינוי משמעותי יחודש ההסכם באופן אוטומטי.

כתיבת תגובה