חברות ממשלתיות ישקיעו בסטרט אפ במסלול מקוצר

במסגרת רפורמת החדשנות שמקדמת רשות החברות הממשלתיות יחד עם משרד הכלכלה ורשות החדשנות, עברה הבוקר בקבינט החברתי כלכלי החלטת ממשלה המעודדת את החברות הממשלתיות לעסוק בחדשנות ולהשקיע בחברות הזנק בתחומי הליבה שלהן.

הקבינט כלכלי חברתי אישור היום החלטת ממשלה המאשרת לחברות ממשלתיות מובילות להשקיע בחברות הזנק טכנולוגיות תמורת מניות, דבר שנמנע מהן עד כה. עד היום, חברה ממשלתית שרצתה להחזיק במניות של חברה אחרת נאלצה לעבור דרך חתחתים של אישור פרטני של הממשלה עבור כל החזקה שכזו.

הצורך באישור שכזה הלוקח זמן רב, אינו מתאים למציאות הדינמית ולקצב של חברות הייטק ולכן התמריץ להשקעה היה קטן. בעקבות החלטת הממשלה שעברה הבוקר, חברות ממשלתיות יוכלו להשקיע בחברות סטארט אפ תמורת מניות ולקבל מהממשלה אישור מותנה מראש. אם בתוך 30 יום מרגע ההודעה על ההשקעה לשרים הרלוונטיים, לא הייתה התנגדות, ההשקעה תחשב למאושרת. בנוסף, תוקם ועדת היגוי בין-משרדית בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה, ובין חבריה: ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנהל רשות החברות הממשלתיות, מנהל הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית והממונה על התקציבים. תפקיד הוועדה יהיה להסיר חסמים רגולטוריים ולקדם חדשנות בחברות הממשלתיות.

שר האוצר, משה כחלון, בירך על המהלך ואמר "אנחנו עושים מאמצים אדירים בכדי להביא לשיפור התוצאות העסקיות של החברות הממשלתיות תוך דגש על המשך שיפור השירות לאזרחים. המהלך שאושר היום עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לחיזוק החדשנות והטכנולוגיה בכל המגזרים וביסוס מעמדה של מדינת ישראל כסטארט אפ ניישן".

מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט, מסר שרשות החברות רואה ערך משמעותי בקידום החדשנות. אנחנו סבורים שזה מצב של WIN-WIN. חברות ההזנק יקבלו פלטפורמה אדירה ומורכבת לבחינה והטמעה של טכנולוגיות והחברות והציבור ייהנו מהתועלת שתצמח מהן.

כתיבת תגובה