חדש ב'ביזנעסופ"ש': המלצות הקריאה מחדר העריכה

היהלום השחור ממפעליו של הנגיד החרדי הוא ללא ספק החם ביותר השבוע, אבל הצהרותיו של רון קובי לא פחות • העיתונאי שנדלק בקבוצת הוואטסאפ וביקש להצטרף לנסיעת המבחן השבועית של ריזל • וגם: הדלפות ממגזין סופ"ש שבדרך

המלצות הקריאה של עורך ביזנעס | צילום: Pxhere

זה קורה מדי סוף שבוע. הרבה לפני שאנו רק מתפנים (ובעצם לא) לחשוב על "מה היה השבוע בעולם העסקים?" אנו נכנסים למירוץ אינסופי של הכנות קדחתניות לשבת ומשאירים את ה'ביזנעס' מאחור, בהכנות לקבלת שבת המלכה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לא יעברו שעות ארוכות ולפתע ניזכר בעולם הפרינט, שבבית חרדי תמיד ימצא מקום של כבוד. אם לא ביום-יום, אז בשבתות ובחגים. המגזינים והמוספים עתירי התוכן ישובו על שולחננו ורק במוצ"ש (שעון חורף, אמרנו?) נשוב לזירה הדיגיטלית לבחון את מבחן הרכב של ריזל, התחקיר של ברקוביץ' או כל כתבה מגזינית אחרת של חיים מוזס. מכאן ואילך, שבנו לשבוע חדש ולרגע שכחנו מה היה – וסיכוי רב כי הוא גם מה שישפיע על פרנסתנו בעתיד. עד כאן, הכל היסטוריה.

במסגרת מגזין 'ביזנעסופ"ש' משיק 'ביזנעס' פינה חדשה – המלצות הקריאה מחדר העריכה. מדי יום חמישי מתיישב פישל רוזנפלד בחדר העריכה ומסכם את שבעת הימים האחרונים ב'ביזנעס' והסיפורים החמים שעשו את השבוע בזירה הכלכלית.

אז מה היה לנו השבוע?

1. יהלום שחור

פרשיית הברחת יהלומים בסדר גודל של מיליונים רבים, גם מבלי שיהיה קשור לנגיד חרדי כזה או אחר, הוא לא סיפור סטנדרטי במחוזותינו. אז אמנם לא מדובר בתחקיר מושקע, או במגזין חוצה יבשות, אבל לבייב הוא ללא ספק האיש שצבר הכי הרבה חשיפה תקשורתית השבוע בזירה הכלכלית. סביר להניח שבזה אתם מעודכנים, אבל בשביל הפרוטוקול, זה הלינק לידיעה שפרסם ביום שני אהרון סוויסה בנושא.

2. רון קובי

בעידן שבו פוליטיקאים אמונים על הכרעת כלל נושאי הכלכלה, גם לבחירות לרשויות המקומיות יש קשר כלכלי. עם כל הכבוד למהפך בבית שמש, לסיבוב השני בירושלים ולטענות הזיופים לכאורה בבני ברק שמנעו לטענת הליכוד את המנדט השני שלה, מי שעשה את השבוע הוא ללא ספק רון קובי – ראש העיר הנבחר בטבריה. קובי הצהיר בראיון לגל"צ כי החרדים "הם 22% מהעיר" וכי "אסור שיגיעו ליותר מ-30%" והקפיץ, בצדק, את יזמי הנדל"ן בעיר.

אם לתהות, נראה כי הצהרות ראש העיר הנבחר גם ישפיע היישר על הרוכשים. כך לפחות, אם נהסתמך על השיח והחשיפה סביב כתבתו של שאול כהנא – כך מתכנן רון קובי "להפריד" בין החרדים לחילונים. זה המקום להדליף לכם כי פרויקט מקיף בנושא יפורסם בעוד שעות ספורות במסגרת מגזין 'ביזנעסופ"ש'.

3. הכיס לפני הכל

חדשות זה אולי מעניין, יפה וגם משפיע על עסקים וענפים שונים. אבל כשזה מגיע לכיס הפרטי של כולנו – אין ספק שהכתבה הופכת למעניינת בהרבה. חברות הסלולר הגדולות הודיעו על עליית מחירים כללית והרשת לא הגיבה בחיוב. חיליק ברקוביץ' בדק למה פתאום המחירים עולים בשוק הסלולר.

4. מתקדמים טכנולוגית

בעידן שבו הכל הופך ליותר ויותר דיגיטלי, גם מדור הטכנולוגיה זקוק לרענון מחמם, כראוי לחורף תשע"ט, וסימי ספולטר הצטרף לכותבי התוכן במדור הטכנולוגיה. עם כל הכבוד לניוז, מנועי מדידת הטראפיק מדווחים שהציבור מתעניין יותר ברשימת האתרים המגניבים שאתם חייבים להכיר וברזי המצלמה הכפולה שקיבלה מקום של כבוד בסמארטפון שבאמתחתנו.

5. מבחן הרכב שהדליק את הברנז'ה

גולשי 'ביזנעס' כבר יודעים שבכל שבוע פותח את מגזין 'ביזנעסופ"ש' מבחן הרכב של מנדי ריזל. אבל עם כל הכבוד ל'סתם' רכב, לא כל שבוע נפתח סיכום המבחן בטקסט הבא: "המילה הראשונה כשראיתי את DS7 הייתה 'וואו'. המילה השנייה שיצאה מפי, כשנכנסתי לתא הנוסעים הייתה זהה. כן, הבנתם, היא חזרה על עצמה גם כשהאצתי".

מנדי ריזל יצא לבחון את הצרפתית שנותנת לכם את כל מה שתרצו לקבל מאאודי, לקסוס, מרצדס או ב.מ.וו והקוראים הגיבו בהתאם. שמועות במרשתת אף טוענות על עיתונאי מפורסם שביקש בקבוצה סגורה להצטרף לנסיעת המבחן הבאה. "כשמדובר ברכב יוקרתי כמו זה", כמובן.

טרם ידוע אם העיתונאי הנ"ל אכן הצטרף לנסיעת המבחן השבוע, אבל בחדר העריכה מאותתים על מבחן שבועי לרכב בגזרה יוקרתית לא פחות שיעלה תכף לאוויר במסגרת מגזין 'ביזנעסופ"ש'.

כתיבת תגובה