חוזרים למשרדים? לא כולם || אלה חיי הנוודים הדיגיטליים

מטיילים יותר, מרוויחים יותר: מחקר חדש על "עובדים מכל מקום" מגלה שהם משגשגים למרות המצב הכלכלי הגלובלי | בין ממצאי הסקר: יותר נשים בוחרות בסגנון החיים הזה לאחר שמאסו בעבודה משרדית במשרה מלאה | חייהם של הנוודים הדיגיטליים

עבודה מכל מקום. אילוסטרציה | צילום: mirtmirt, שאטרסטוק

פייבר מפרסמת זו השנה השנייה את תוצאות סקר ה-"Anywhere Workers" שלה. בסקר השתתפו 2,000 נוודים דיגיטליים, "עובדים מכל מקום", שעבדו לאורך השנה משני יעדים ומעלה, תוך כדי טיול בארצם או בחו"ל. לפי תוצאות הסקר הם טיילו יותר פעמים ולפרקי זמן ארוכים יותר בהשוואה לשנים קודמות בהם נערך המחקר.

הסיבות לבחירה ב"עבודה מכל מקום" מגוונות: רצון בגמישות, או בריגוש והרפתקאות, מיצוי  סגנון החיים של  עבודה במשרה מלאה, תקופות של שינוי בחיים, או היכרות עם "עובד מכל מקום", שנתן להם השראה.

ניתן למצוא "עובדים מכל מקום" בכל גיל, אך מרביתם מילניאלים (כלומר, ילידי 1981-1996)  שהספיקו לצבור ניסיון עבודה משמעותי במקצוע שמאפשר להם את הגמישות לטייל ולעבוד.

לדברי גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק של Fiverr: מרתק לראות איך "עבודה מכל מקום" צוברת תאוצה כסגנון חיים. על רקע כל התהפוכות בכלכלה שמשפיעות על עולם העבודה, יותר ויותר עובדים, החל מפרילנסרים ועד לשכירים במשרה מלאה, מפתחים קריירה משגשגת ובמקביל מטיילים בעולם וצוברים חוויות חיים ייחודיות. השינויים הטכנולוגיים והאפשרויות לעבוד מכל מקום מייצרות הזדמנויות רבות להצליח בדרכים שונות ממה שכולנו מכירים, מעולם לא היה קל יותר לעבוד מכל מקום בעולם.

 בין הממצאים הבולטים בסקר השנה:

עובדים מכל מקום" מטיילים יותר מבשנים קודמות, ולמשך תקופות ארוכות יותר.

מרבית "העובדים מכל מקום", מעל ל-80%, מתכננים לדבוק בסגנון החיים לתקופה של עד 5 שנים.

83% מ"העובדים מכל מקום" עוברים ליעד חדש לפחות אחת לחצי שנה – עלייה של 10% לעומת הסקר של השנה שעברה.

יותר נשים מאמצות את סגנון החיים, ו"עובדות מכל מקום", כיוון שהגמישות והאוטונומיה  יותר חשובות להן: כ-36% מהן הגדירו את הנושאים האלה כמשמעותיים, לעומת 33% מהגברים ה"עובדים מכל מקום".

34% מהעובדות מכל מקום בחרו בסגנון חיים זה לאחר שמאסו בעבודה במשרה מלאה במיקום אחד. זאת לעומת 31% מהגברים.

נתון משמעותי:  כמעט כל ה"עובדים מכל מקום" מרוויחים יותר מאז שאימצו את סגנון החיים הזה.  94% מהם דיווחו שהכנסתם עלתה או נשארה יציבה. בנוסף, נרשמה ירידה של 15% בקרב "עובדים מכל מקום" שמדווחים שחוו קשיים כלכליים, 64% לעומת 79% בשנה שעברה.

אירופה וארצות הברית הם היעדים המועדפים על "עובדים מכל מקום". ספרד היא היעד הפופולרי ביותר ואחריו : פורטוגל ואוסטרליה. היעדים הפופולריים ביותר בארצות הברית הם ניו-יורק וטקסס.

המחקר נערך עבור Fiverr על ידי חברת המחקר הבריטית Censuswide בין התאריכים 3-17/5/23. הסקר הסתמך על מדגם של 2,000 נוודים דיגיטליים שעבדו באחד השווקים הללו בשנה האחרונה: פורטוגל, ספרד, אינדונזיה, מקסיקו, ארצות הברית ואיטליה. Censuswide עובדת לפי כללי ה-Market Research Society, המבוססים על עקרונות ה-ESOMAR.

כתיבת תגובה