חוק התקציב לשנים 2017-2018 אושר לקריאה שנייה ושלישית

נתניהו יכול להתרווח בכיסאו (בינתיים). וועדת הכספים אישרה היום להצבעה שנייה ושלישית את התקציב הדו-שנתי לאחר ימים ולילות סוערים של דיונים משמעותיים. חה"כ גפני לחברי הוועדה: עשיתם ביחד שירות טוב לעם ישראל

גפני (ארכיון). צילום: Hadas Parush | פלאש 90

וועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ה) את חוק התקציב ל-2017-2018 לקריאה שנייה ושלישית. אישור החוק נעשה לאחר ימים (ולילות) מתוחים בהם ניסו חברי הכנסת מהאופוזיציה לעכב את ההצבעה באמצעות "פיליבסטר" מתמשך ונתקלו בהתנגדות נחרצת של יושב ראש הוועדה, חה"כ משה גפני (יהדות התורה).

גפני אמר לקראת ההצבעה כי בחוק הוכנסו חלק מהשינויים שעלו במהלך דיוני הוועדה ושיבח את חברי הוועדה על עבודתם המסורה. גפני אמר: "האופוזיציה והקואליציה עשו ביחד שירות טוב לעם ישראל. יונח דיווח בפני ועדת הכספים אם יש גירעון וייערך דיון רחב במקרה שכזה". בכך ביקש גפני להבהיר לאוצר כי חברי הוועדה שבראשותו לא יאפשרו לממשלה להגיע פעם נוספת לגירעון "מפתיע" דוגמת מה שהתרחש בשנת 2012.

גפני אמר עוד כי הקיצוצים שיבקש האוצר לבצע בתקציב, במידה ויהיו, ידרשו את אישור הוועדה "ואנחנו נבדוק סעיף סעיף ונבקש הסברים מדוע בסעיף אחד מקצצים יותר ובסעיף אחר פחות וכן הלאה". בנוסף הבהיר גפני כי תקציב 2019 יהיה חד-שנתי. הוא אמר כי תקציבה של שנת בחירות חייב להיות מוגש לאישור הכנסת עד סוף 2018.

עם סיום הדיון אמר גפני כי הוא משבח את חברי הכנסת מכל סיעות הבית על האחריות שגילו לאורך כל הדיונים. "התנהל כאן ויכוח עקרוני, דיון תרבותי, ומחלוקת אידיאולוגית ברוח חיובית וראויה, ההסכמות משקפות את הצורך לגלות אחריות משותפת ואני שמח על אישור החוק", אמר.

 

כתיבת תגובה