חורף ואיתו באה רטיבות? אלו שיטות האיטום הקיימות

איטום קירות ותקרות | תמונה: Fotolia

רטיבות בקירות הדירה והבניין אינה עניין נדיר במיוחד בישראל, בה בניינים רבים אינם אטומים כמו שצריך וברבים אחרים מערכת האיטום הנוכחים נשחקת במהרה עקב חשיפה נרחבת לשמש ישירה במהלך הקיץ. כך, כאשר מתחילים גשמי החורף פתאום אנחנו מגלים כתמי רטיבות באזורים שונים של הקירות והתקרה, ובמקרים רבים אף בעיות נוספות מעבר לכתמים דוגמת התקלפות של הקירות, היווצרות עובש ועוד.

מהן שיטות האיטום העיקריות הרלבנטיות עבור מצבים אלו וקיימות כיום בשוק הישראלי?

איטום גגות

כמובן שגג הבית או הבניין הוא אחד המקומות המועדים ביותר לבעיות של נזילות וחדירה של מים. אלו חודרים דרך מקומות מסוימים בגג ועושים דרכם לעבר התקרות והקירות של דירות הבניין. בעוד הגג הוא האזור החשוף ביותר בבניין לפגעי מזג האוויר (גשמים בחורף, קרינת השמש בקיץ וכו'), חשוב לוודא כי מערכת האיטום של הגג תמיד במצב טוב ועושה את עבודתה.

אחת משיטות האיטום העיקריות והטובות ביותר הקיימות כיום עבור גגות היא איטום באמצעות שימוש ביריעות ביטומניות. שיטה זו מחליפה בהדרגה את שיטות האיטום הישנות ובעיקר את שיטת האיטום בזפת. יריעות ביטומניות הן חזקות ועמידות, כמו גם גמישות מספיק על מנת לעמוד בלחצים ועומסים שונים, ולאטום את הגג בצורה טובה לאורך כמה שנים טובות.

תיקון סדקים בקירות באמצעות מסטיק אלסטומרי

בבניינים רבים מתגלחים עם השנים סדקים משמעותיים במבנה, וכמובן שכאשר מדובר בסדקים עמוקים ומסוכנים יש לבצע שיפוץ כללי ולתקנם. אך במקרים רבים הסדקים אינם עמוקים או מהווים סכנה של ממש לשלמות המבנית של הבניין, אך כן מאפשרים חדירה של מים. במקרים אלו מבצעים איטום קירות באמצעות מסטיק אלסטומרי – חומר גמיש אשר סותם את הסדקים בצורה טובה, עמיד בפני קרינת השמש ומפגעים נוספים ומתאים במיוחד גם לסגירה ואיטום של תפרי התפשטות, מהסוג שעשוי להופיע לאורך הבניין כולו.

בנוסף, נעשה שימוש במספר חומרים אלסטומריים נוספים למילוי ותיקון של סדקים מסוגים שונים בקירות החיצוניים של הבניין. על פי סוג הסדקים (היקפם, עומקם וכו'), כך ייבחרו חומרי האיטום המתאימים, כאשר בתחום זה ניתן למצוא כיום מגוון רחב יחסית של חומרים מתקדמים אשר פותחו ויוצרו במיוחד למען מטרה זו.

בחירת שיטת האיטום המתאימה ביותר – ייעוץ מקצועי הוא שם המשחק

מאחר וקיימים חומרי איטום מתקדמים רבים כל כך כיום, כמו גם מספר שיטות איטום שונות המתאימות כל אחת למצבים מעט שונים, הדבר הנכון והחכם ביותר שניתן לעשות הוא לקבל ייעוץ מקצועי, מאנשי מקצוע העובדים עבור חברת איטום מקצועית. במידה ומתגלה רטיבות בקירות הבית או הדירה שלכם, אל תחשבו פעמיים – הזמינו ייעוץ מקצועי מחברת איטום. רק כך תוכלו להיות בטוחים כי אתם מוצאים את שיטת האיטום הטובה והמתאימה ביותר ספציפית עבור הבעיה שלכם.

כתיבת תגובה