חירום בעורף: מקומות העבודה והלימודים במרכז מושבתים

מקומות עבודה שאינם חיוניים לא ייפתחו הבוקר, ולא יתקיימו לימודים בגוש דן והמרכז, וכמובן בדרום – בשל כוננות הטילים מכיוון עזה • הישמעו להנחיות פיקוד העורף מצילות החיים: בהישמע אזעקה היכנסו למרחבים המוגנים והמתינו עד להודעת הרגיעה • ומה הן ההנחיות באשר לקיום חתונות הערב?

בית שנפגע בשדרות, הבוקר | צילום: מנדי ריזל

בפעולת הסחה חסרת תקדים, ובהיעדר מגן אנושי לאבו אל עטא, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי – הורו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון הנכנס נפתלי בנט על חיסולו באישון לילה.

כתוצאה מכך נוצר מצב חירום בעורף, ומקומות העבודה מהדרום המופגז ועד לגוש דן, יהיו סגורים – בהוראת פיקוד העורף. כך גם מקומות הלימודים באזור המרכז והדרום שסגורים ומסוגרים.

עם זאת, בהוראת פיקוד העורף למצב חירום מקומות העבודה החיוניים (כמו בתי זיקוק, בתי מרקחת, בתי חולים וכדומה – לא יהיו סגורים היום. אך לאור הודעת פיקוד העורף על מצב החירום בעורף – כל מקומות העבודה הרגילים יהיו סגורים מהדרום ועד המרכז, יחד עם מקומות הלימוד וההורים מתבקשים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, יחד עם הילדים.

זו היא הנחיה חסרת תקדים באזור השפלה והמרכז, שכמותה לא ניתנה לציבור מאז מבצע צוק איתן.

כתב 'ביזנעס' מנדי ריזל המתגורר בשדרות שבדרום חוזר ומזהיר, כי אין להתפתות במקרה חירום לצלם או לצאת לתעד יירוטים או נפילות בשום אופן, משום סכנת חיים.

במרבית הערים במרכז הארץ ובדרומה, נפתחו הבוקר המקלטים הציבוריים ואלה עומדים לרשות התושבים במקרה הצורך. כמו כן דיירים בבניינים משותפים מתבקשים לפתוח את דלתות לובי הבניין ולבטל את הסיסמה כדי שעוברי אורח יוכלו להכנס למרחב המוגן בשעת חירום.

כמובן, שכבכל מקרה כזה, אסורה כל התקהלות בשטח פתוח ואילו אירועים כמו חתונות וכיוצ"ב כלולות באיסור התכנסויות בשטח סגור למעל 300 איש. האישור לכינוס של פחות מ-300 איש, הוא אך ורק באולם או במקום שיש מיגון תקני בלבד.

'ביזנעס' קורא לגולשים, אנא, התגברו על הסקרנות שגבתה חיים, ושמרו על הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף בהתאם לאזורי ההתרעה המשודרים כל העת, ולהמשיך ולהישמע להנחיות המיגון של פיקוד העורף עד לתום האירוע – אם וכאשר יקרה.

המוקדים העירוניים 106 עומדים לשירות התושבים בכל הערים 24 שעות ביממה.

כתיבת תגובה