חמסין? נמסים בתחנת האוטובוס? הפיילוט לתחנה ממוזגת

לראשונה בעולם: תחנת אוטובוס ממוזגת הוצבה באילת, תחנה נוספת תוצב בסוף החודש הבא • התחנה הממוזגת תעניק מענה קריר ונעים במזג האוויר החם של העיר אילת • אל תמהרו לחלום על תחנה כזו ליד ביתכם: עלות כל תחנה – 180 אלף שקלים, ובישראל מעל 27 אלף תחנות המתנה לאוטובוסים

תחנת האוטובוס הממוזגת הראשונה בארץ, רגע לפני הצבתה באילת | צילום יוד צילומים, יח"צ

היסטוריה ממוזגת: תחנה חכמה ואינטראקטיבית, שההמתנה בה ממוזגת ואפילו על פי תקנות ההרחקה הנדרשות בעת הקורונה – הוצבה בעיר הנופש אילת, שבה החמסין אינו אורח של תקופת הקיץ בלבד. זו התחנה הראשונה בארץ ובעולם שהינה ממוזגת, ובשלב הראשון יוצבו בעיר הדרומית שתי תחנות אוטובוס כאלה בלבד.

התחנות הינן סגורות וממוזגות ובעלות דלתות אוטומטיות, וכוללות – מלבד המיזוג המתאפשר בשל היותן סגורות – גם שילוט אינטראקטיבי ומסך מגע המאפשר לנוסעים לקבל מידע בזמן אמת על לוחות הזמנים של הקווים, מסלולי האוטובוסים, מידע תיירותי ועוד. בתחנות יותקן מזגן ע"י חברת 'אלקטרה' שמכוון לטמפרטורה של 26-23 מעלות, ממזגן עילי או ממזגן מובנה בתקרת התחנה.

פיילוט התחנות, יוזמת משרד התחבורה בשיתוף עיריית אילת וחברת אגד, ועלות כל תחנה עומד על 180 אלף שקלים (כ-140 אלף שאותם תקצב משרד התחבורה ועוד כמה עשרות אלפי שקלים להקמה). התחנה הסגורה והממוזגת היא במידות 2.5 על 5.20 מטרים עם דלתות הזזה אוטומטיות מזכוכית וכוללת לצד השילוט האינטראקטיבי גם מסך מגע שמציג מידע אלקטרוני על התחבורה הציבורית העירונית, על הקווים שעוברים בתחנה, מידע תיירותי ועמדת טעינת 'רב קו'. התחנה נגישה לבעלי מוגבלויות, ואם תהיתם, המזגן בתחנה יפעל במהלך רוב שעות היום, למעט שעות מסוימות בלילה, בהן התחנה תהיה סגורה.

התחנה מרושתת במצלמות המשדרות ישירות למוקד העירוני שמאויש 24 שעות ביממה כחלק ממערך המצלמות העירוני. בנוסף, תותקן בתחנה מערכת של נורות אולטרה סגול לחיטוי התחנה מזיהומים ומחיידקים שתשמור על ההיגיינה המיטבית כמתבקש בתקופה זו בצל הקורונה, וכן יוצב שילוט ויודבקו מדבקות, שיסמנו את המרחק החברתי הנדרש בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

התחנה הממוזגת | צילום: צ. רוט תעשיות ושרון דנציג

התחנה יוצרה ע"י חברת "צ. רוט תעשיות" – זכיינית משרד התחבורה, קרן השיפורים של אגד ונתיבי ישראל לאספקת סככות המתנה בכל רחבי הארץ (שגברה על חברת 'שגב'), ולפי דיווח של מירב קריסטל בYNET בישראל קיימות 27 אלף תחנות, כמחצית מהן ללא סככה או מקומות ישיבה ורק ב-5,000 מהן מותקן צג דיגיטלי.

כך שאם חלמתם על תחנה כזו ליד ביתכם, כדאי שתמתינו. בשל העלות הגבוהה, כאמור כ-180 אלף שקלים לתחנה, סביר שאזורים חמים ולחים יקודמו לפני אזור ירושלים והצפון.

כתיבת תגובה