טיפים לנסיעה בטוחה בחג הפסח

מאות אלפי חוגגים יצאו בחג הפסח לטייל בחיק הטבע או לבקר בני משפחה. העומסים בכבישים צפויים להיות גדולים ואיתם גם הסיבות לתאונות דרכים. בהערכות נכונה לנסיעה אפשר להפחית את הסיכונים בהרבה

נסיעה בטוחה shutterstock

חופשת פסח בפתח ומאות אלפי ישראלים צפויים לנסוע בכבישי הארץ בדרכם לטיולים ובילויים. בכדי שכולם יחזרו מהחופשה בשלום, גיבשו בעמותת אור ירוק, מספר טיפים לנסיעה בטוחה בחופשה:

לפני הנסיעה – כולם חוגרים חגורה: לפני שמתחילים לנסוע יש לוודא כי כל נוסעי הרכב ישובים במושבים המותאמים לגילם וחוגרים חגורות בטיחות כנדרש.

מסלול -תכננו מראש את מסלול הנסיעה, סמנו את נקודות התורפה בהן עשויה להיות סכנה והפחיתו בהן את מהירות הנסיעה.

טלפון נייד – הימנעו מהתעסקות בטלפון הנייד במהלך הנהיגה וצמצמו הסחות דעת נוספות  – ניתן להשאיר את הטלפון אצל אחד מבני המשפחה שידאג להקריא ולענות על הודעות טקסט. במידה ואתם זקוקים לאפליקציית ניווט, דאגו להפעיל אותה לפני תחילת הנסיעה.

עצירה להתרעננות -נוחו לפני הנסיעה והקפידו על עצירות להתרעננות רק במקום בטוח ומוסדר המיועד לכך.

עצירה בשול מסוכנת – אין לעצור בשולי הכביש אלא במקרה חירום.

במקרה שהעצירה בשול נדרשתאין לעצור באמצע סיבוב, יש ללבוש אפוד זוהר, יש להדליק איתות חירום, להניח משולש אזהרה 100 מטרים לפי הרכב ולהתרחק ככל הניתן מהכביש. במידה ויש צורך להחליף גלגל והשוליים אינם רחבים מספיק, יש להתקשר למשטרה ולבקש שניידת תגיע למקום על מנת לספק אבטחה.

תעסוקה לילדים – הכינו מראש משחקים לילדים שמתאימים לנסיעה ברכב שיעבירו את זמן הנסיעה וימנעו מהם להסיח את דעתו של הנהג.

הקדימו היציאה – צאו לדרך לפני שעות העומס.

נראות בולטת – הדליקו אורות לכל אורך הנסיעה, גם ביום, כך יוכלו להבחין בכם ממרחק רב יותר.

הגנו על הרוכבים והולכי הרגל -חפשו את רוכבי האופניים והולכי הרגל ובמיוחד את הילדים שביניהם. בחופשה הילדים אינם נמצאים במסגרות ורבים מהם מבלים בחוץ.

התאזרו בסבלנות  – התייחסו בכבוד כלפי שאר משתמשי הדרך – כולם רוצים ליהנות מהחופשה ולהגיע הביתה בשלום.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק מסביר כי מטיילים רבים נוהגים לפקוד את הכבישים במהלך חופשת הפסח ועומסי תנועה רבים צפויים להיווצר. בכדי לעזור לכולם לחזור הביתה בשלום מהבילויים השונים, חשוב לצאת לדרך בצורה שקולה ומתוכננת, להימנע מנסיעה בעייפות, להקפיד על עצירות בעת הצורך ולהימנע משימוש בטלפון הנייד במהלך הנהיגה. "עמותת אור ירוק מאחלת לכל עם ישראל חופשה בטוחה וחזרה הביתה בשלום".

 

כתיבת תגובה