טסים ובונים: כך יטוסו ויבנו במקביל בשדה דב בתל אביב

שדה התעופה "שדה דב" בתל אביב אמור להפסיק לפעול בעוד כשנה כדי לבנות עליו אלפי יח"ד חדשות, אז זהו שראש העיר של תל אביב סבור שניתן לחתוך את העוגה ולהשאיר אותה שלמה

שדה דב. צילום: משה שי, פלאש 90

שדה התעופה "שדה דב" בתל אביב אמור להפסיק לפעול בעוד כשנה, אפריל 2017, ולאחר מכן אמורות להיבנות יותר מ-16 אלף יחידות דיור על שטח של כ-1,450 דונם. מי שנזעק נגד התוכנית הוא ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, ששלח מכתב לשרי התחבורה, האוצר והתיירות, ובו הציע חלופה שתאפשר את המשך הפעלת שדה התעופה.
תחת הכותרת "חלופה להמשך הפעלת שדה התעופה ע"ש שדה דב – ניתן לעצור את האיוולת!", כותב חולדאי כי "שדה התעופה ע"ש דב הוז (שדה דב), המשרת כמיליון נוסעים בשנה, הוא עמוד השדרה של התעופה האזרחית במדינת ישראל ומשמש כצינור החמצן של העיר אילת".
לדבריו, "הפסקת פעילותו, ללא מתן אלטרנטיבה ראויה ואמיתית, משמעותה חיסול התעופה הפנים ארצית בישראל והנחתת מכה אנושה על העיר אילת ותושביה. התרעתי על כך פעמים רבות בעבר".
על פי המכתב, ניתן להפעיל שדה תעופה אזרחי בשטח מצומצם, ולהקצות מתחם לבניית כ-3,000 יחידות דיור בשטח שיתפנה עבור בעלי הזכויות הפרטיים בקרקע בלבד. בהמשך, מציע חולדאי, תוכל המדינה – בעלת הזכויות העיקרית בקרקע – לממש אותן, זאת כאשר תהיה אלטרנטיבה ראויה לשדה שייסגר.
"בדיקה ראשונית העלתה כי קיימת היתכנות תכנונית ושמאית לחלופה, וכל שנדרש הוא שהמדינה תמתין עם מימוש זכויותיה בקרקע להמשך הדרך, כאשר תהיה אלטרנטיבה ראויה להעתקת השדה – בין אם לשדה שייבנה על אי מלאכותי בים או לכל מקום ראוי אחר", נמסר מעיריית תל אביב.

כתיבת תגובה