טראמפ: הממשלה אשמה בפיטורי מאות עובדי חיפה כימיקלים

סמכנו על הבטחות הממשלה ושילמנו לעובדים שכר במשך חמישה חודשים מבלי שהם עבדו, אומר טראמפ, ג'ולס טראמפ, לא הנשיא טראמפ ומאשים את ראש עיריית חיפה ואת הממשלה שגרמו לסגירת החברה

מיכל האמוניה במפרץ חיפה. צילום: פלאש 90

אתמול (ג) דיווחנו כאן ב'ביזנעס' כי הנהלת 'חיפה כימיקלים' הודיעה לעובדיה כי הם אינם נדרשים להגיע עוד לעבודה וכי בכוונתה לסגור את החברה ולפטר את מאות העובדים. בעל החברה, ג'ולס טראמפ, שיגר הבוקר (ד) מכתב רשמי לראש הממשלה, לשרי האוצר והכלכלה ולשר להגנת הסביבה בו הבהיר כי הצעד נעשה בלב כבד ומחוסר ברירה.

אמש טענו בהסתדרות כי ההנהלה משתמשת בעובדים על מנת ללחוץ על הממשלה להגיע להסדר שיהיה נוח עבורה בנושא האמוניה. הבוקר אמר טראמפ בראיון לגלי צה"ל, כי טענות ההסתדרות אינן עולות בקנה אחד עם המציאות. "אם זה היה נכון איך הם יסבירו את זה שהחברה שילמה לעובדים משכורות במשך חמישה חודשים למרות שהם לא עבדו?", תהה והודיע כי כבר בימים הקרובים יקבלו העובדים מכתבי שימוע לקראת פיטורים.

במכתב ששלח כאמור לשרי הממשלה ולראש הממשלה, כתב טראמפ בין היתר: "סמכנו על הבטחות הממשלה כי יימצא פיתרון למשבר האמוניה והמשכנו להעסיק את העובדים אך ורק בהסתמך עליהן. הממשלה הבטיחה שהיא תפעל למציאת פיתרון אבל הגענו למצב בו אין באפשרותנו להמשיך את פעילות החברה בישראל. אין לנו ברירה אלא לסגור את החברה באופן מיידי אחרי חמישים שנות פעילות מוצלחות".

נזכיר כי כבר לפני ארבע שנים החליטה הממשלה כי יש לסגור את מיכל האמוניה במפרץ חיפה. או אז הוחלט להעביר את המיכל לנגב, אך הדבר לא צלח. לפני קצת יותר מחודש גיבשו משרדי הממשלה פיתרון בדמות אניות שיחזיקו את האמוניה בלב ים ויפרקו אותן לפי הצורך בנמל חיפה. גם הפיתרון הזה לא צלח.

כתיבת תגובה