יום הבוחר: אחרי ההצבעה, צאו לטייל!

שפע המים בנחלי הצפון מזמין את כל מי שהילדים מטפסים לו על הקירות ביום הבחירות לתכנן כבר מעכשיו – אחרי מילוי החובה והזכות – טיול משפחתי בלתי נשכח • התחבורה חינם, המזג נוח והנחלים שופעים

הכנרת | צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

מזג אוויר אביבי ביותר יקדם אותנו מחר, יום שלישי, יום הבוחר. הילדים בחופש, התחבורה הציבורית בחינם ואחרי מצוות היום – נחלי הצפון מזמינים אתכם לראות שפע של מים.

גשמי הברכה החזקים של חודש מרץ העלו מאוד את ספיקת המעיינות בצפון. ספיקת מעיינות הדן נכון לתחילת אפריל היא: 9.05 מטר מעוקב מים לשנייה (לעומת ספיקה של 8.4 מ"ק/שנ' בחודש הקודם). ספיקת הבניאס עמדה בתחילת חודש אפריל על 4.4 מ"ק/שנ', מעט יותר מכפול הספיקה בתקופה המקבילה אשתקד (2.1 מ"ק/שנ') וקצת יותר גם ביחס לספיקה הממוצעת הרב שנתית בתקופה זו (4.0 מ"ק/שנ').

אפילו לא חייבים לשלם כסף בשביל לראות את השפע הגדול שהקב"ה העניק לנו השנה. מפל סער שיושב על גבול הצפון בדרך לחרמון שופע מים בכמויות אדירות, רק לעצור בחניה קטנה על אם הדרך, ללכת מאה מטר ולא להפסיק להודות.

גם מפלס הכינרת נראה בתקופת המצ'ינג שלו. בחודש שעבר עלה את מפלס הכנרת ב- 89 ס"מ ומפלס ים המלח עלה ב- 3 ס"מ. מאז תחילת החורף, כמות המשקעים חצתה את הממוצע הרב שנתי ועומדת על 131% ממנו

השירות ההידרולוגי ברשות המים פרסם את סיכום המשקעים המצטבר בשקלול כלל ארצי לחורף האחרון, החל מחודש ספטמבר 2018 ועד לסוף מרץ 2019, שהגיע ל-131% ביחס לממוצע הרב שנתי. באגן הכנרת לבדו ירדו מתחילת עונת הגשמים ועד לתחילת אפריל 130% מהגשמים ביחס לממוצע, באגן הגליל המערבי – 136%, באגן ירקון-תנינים – 133% ובאגן החוף – 127%.

במהלך חודש מרץ הרטוב עלה מפלס הכנרת ב- 89 ס"מ והוא עמד בתחילת אפריל ברום של 211.96- מ', 1.04 מטרים מעל הקו האדום התחתון. ועדיין, לכנרת מלאה חסרים עוד 2.16 מטרים מעוקבים מים. כניסות המים לכנרת גם הורידה את ריכוז המליחות של מי האגם (מכ-325 מג"ל לכ-294 מג"ל) ושיפרה את איכותם.

מפלס ים המלח רשם גם הוא עלייה נאה במהלך חודש מרץ כשהמפלס עלה ב-3 ס"מ, ועמד בתחילת אפריל על 433.41- מ'. ואם נביט אל התקופה המקבילה אשתקד בה ירד המפלס ב-6 ס"מ הרי שמדובר בבשורה טובה מאוד. מתחילת השנה ההידרולוגית ירד מפלס ים המלח ב- 37 ס"מ.

לחגיגה הרטובה הצטרפו גם מפלסי המים של האקוויפרים, אף שהחוסרים שהצטברו מחמשת השנים השחונות עדיין ניכרים גם בהם. באקוויפר החוף השוכן לאורך מישור החוף עלה המפלס בשיעור של בין 5 ס"מ מצד דרום ועד ל-12 ס"מ בחלקו הצפוני. אקוויפר ההר עלה גם הוא בשיעור ניכר.

כאמור מזג האוויר ביום שלישי, יום הבחירות, יהיה מעונן חלקית עד בהיר. עליה ניכרת בטמפרטורות וירידה בלחות. חם מהרגיל לעונה. אחה"צ יחדור לאזורינו אוויר קריר יותר ולח. יתכן אובך. שימו לב: לקראת הלילה יתכן גשם מקומי קל, בעיקר בצפון הארץ.

כתיבת תגובה