יפסיד מהברקזיט? RBS שם 100 מיליון פאונד בצד

לאחר ששילם דיבידנד ראשון מזה עשור, אכזב הבנק הבריטי את המשקיעים עם רווחים נמוכים מציפיות המשקיעים והצהיר על הפקדת 'בטחונות' מחשש להפסדים בעקבות הברקזיט • בהשוואה לאשתקד – רושם RBS עלייה מרשימה ברווחיו

סניף של הבנק המלכותי של סקוטלנד RBS | צילום: Rept0n1x, ויקיפדיה

תהליך הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי – הברקזיט – שהחל ב-29 במרץ 2017 וצפוי להסתיים ב-23 במרץ 2019, מציב את הממלכה הבריטית בחוסר וודאות כלכלית ומביא לירידה בריווחי הבנקים במדינה. כך לדברי רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) שפרסם בסוף השבוע האחרון את תוצאות הרבעון השלישי, שהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים.

על פי הבנק, הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2018 עמד על 448 מיליון פאונד, לעומת תחזית ל-507 מיליון פאונד. למרות אי-העמידה בתחזית המשקיעים, בהשוואה לתקופה המדוברת אשתקד מדובר בעלייה, שכן אז עמדו רווחי הבנק על 392 מיליון פאונד. עם זאת, ההוצאות התפעוליות של הבנק עלו בהשוואה לתקופה הדומה אשתקד ועל פי הבנק הן עמדו ברבעון הנוכחי על 2.4 מיליארד פאונד ברבעון, לעומת 2.1 מיליארד פאונד אשתקד.

לדברי מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), רוס מקיואן, "אלו ביצועים טובים שהתקבלו בשוק תחרותי ביותר ולנוכח חוסר הוודאות בתחזית הכלכלית". עוד אמר מקיואן, כי הבנק "בעמדה חזקה לתמוך בכלכלה, אך מודע לכך שיש עוד הרבה עבודה לפנינו וממוקדים בשיפורים למען הלקוחות שלנו".

בבנק הוסיפו והצהירו כי הם החליטו לשים בצד 100 מיליון פאונד שייועדו לכיסוי הפסדים כלכליים שעלולים לבוא בשל חוסר הוודאות הכלכלית במדינה.

לאחרונה שילם הבנק דיבידנד ראשון מזה עשור. צעד, עליו הודיע בסוף הרבעון הקודם, עם השלמת ההסדר אליו הגיע הבנק עם משרד המשפטים האמריקאי, לפיו ישלם קנס בגובה 4.9 מיליארד דולר (3.6 מיליארד ליש"ט) כדי לסיים חקירה של מכירת מוצרים פיננסיים בתקופה שלפני המשבר הפיננסי הגלובלי.

עם השלמת ההסדר, התאפשר לממשלה הבריטית למכור את מניותיה בבנק וזו מכרה לאחרונה 9% מהחזקות הבנק, לפי 271 פאונד למניה – מעט יותר ממחצית מהמחיר ששילמה למניה בעת חילוץ הבנק במשבר הכלכלי העולמי.

מנכ"ל הבנק רוס מקאיוון הגדיר את התשלום "אבן דרך חשובה" בהתאוששות הבנק וכי זהו "החזר קטן" לבעלי המניות "אחרי שנים רבות של סבלנות".

עוד אמר מקאיוון, כי "זוהי אבן דרך חשובה נוספת בהתאוששות שלנו, כמעט 10 שנים לאחר ש-RBS חולץ מקריסה על ידי משלם המיסים הבריטי. יצרנו מאז בנק קטן ובטוח יותר שמפיק רווחים יותר בני-קיימא. מצב ההון שלנו טוב יותר מהיעד שנקבע לו ואנחנו מצפים להחזיר כל הון עודף לבעלי המניות מוקדם ככל שניתן".

כתיבת תגובה