ירושלים לשגשוג או לקריסה

פחות מ-48 שעות לבחירות המקומיות, מצביע חבר מועצת העיר ירושלים פיני עזרא בטורו השבועי ב'ביזנעס' על המחדל העצום של בירת ישראל ומרים להנחתה בפנייה אישית לקברניטי האוצר: זו לא הוצאה – זו הכנסה! • הטור המלא

מעון יום | צילום: מתוך אתר רשת גני ילדים ומעונות יום 'בית יעקב'

לא נותרו יותר מארבעים ושמונה שעות ליום הבחירות לרשויות המקומיות. ואם לדייק, ארבעים ושמונה שעות מעכשיו נהיה בשיאה של מערכת הבחירות.

הפעילים יעבדו בעוז, המועמדים ינהרו מקלפי לקלפי, ראשי הסיעות יכנסו דיונים דחופים בלהט גורלם הבלתי-ידוע, המדגמים יציפו את כלי התקשורת ורק האימהות תהיינה מאושרות.

שואלים למה? כי יום השבתון יפתור עבורן את התופעה הקשה מכל איתה הן מתמודדות מדי יום – המחסור החמור במעונות היום.

ועכשיו ברצינות. בואו נשים לרגע את החרוזים בצד. מערכת הבחירות (גם אם יהיה סיבוב שני) אוטוטו תהיה מאחורינו, ויש כאן עיר לנהל.

בקדנציה שלפנינו מונחת גורלה ועתידה של ירושלים. האם לפריחה ושגשוג, או ההיפך מזה חס וחלילה. בעשור האחרון הוזנחו לגמרי הזוגות הצעירים בעיר, שהם, ורק הם עתידה של ירושלים – כמו כל עיר אחרת.

מצוקתם של הזוגות הצעירים מתבטאת בשלושה פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא דיור בר-השגה. ולא, אני ממש לא מתכוון לדירות במרכז העיר, אלא בשכונות השונות. הפרמטר השני הוא המחסור בתעסוקה איכותית לדור הצעיר, בה שותפה המדינה והעומדים בראשה, שרי הממשלה, שממאנים להעביר את פעילות משרדיהם לבירת ישראל כפי שנקבע על פי חוק.

הפרמטר השלישי, הוא המחסור החמור במעונות היום שזועק לשמים. שכן גם אם קרה הנס והזוג הצעיר מצא דירה ובאורח פלא הוא גם מצא מקום עבודה הולם – אין ביכולתו להשאיר את ילדיו במעון יום – שכן המחסור החמור במעונות היום בעיר משווע לפתרון.

ואם חשבתם שאין פתרון למצוקה – טעיתם, ובגדול! הסכם הגג, אותו יכול ראש העיר שייבחר להעביר כמעט במחי-יד, שכן רוב סעיפיו כבר אושרו במועצת העיר, יכול להיות הפתרון המושלם, אילו רק יבחרו נציגי העירייה, ראשי הסיעות, מחזיקי התיקים וראש העיר הבא להניח את כל כובד משקלם בדרישה להכפיל את היקפו של ההסכם ובמסגרתו לבנות עוד מרכזי תעסוקה ומעונות יום.

ועבורכם, קברניטי האוצר, אני חייב לומר: ממש לא מדובר בהוצאה נוספת עבורכם, למרות עלויות הפיתוח שיפלו על כתפיכם. שכן זינוק שכזה במספר המועסקים בעיר יביא גם לזינוק עצום ברווחי התושבים וכך גם לצמיחה משמעותית במסים שישלמו למדינה. בנוסף, גם קופת העירייה תגדל בעקבות תשלומי הארנונה של העסקים והחברות וייצבו את קופתה של העיר שנאלצת להתמודד עם 'טייס אוטומטי' שמגדיל את גרעונה מדי שנה.

אין לא יכול, יש לא רוצה!

כתיבת תגובה