יש ערבויות, בדרך להצבעה: המשוכה האחרונה של הברקזיט

ברגע שלפני האחרון: אושר הסכם הברקזיט עם ערבויות מהאיחוד האירופי לבריטניה • הצרה: קורבין ומפלגתו לא ממהרים להצהיר על תמיכה בו בפרלמנט

שוטרים אנגלים על רקע הביג בן ובתי הפרלמנט בלונדון | צילום: יוסי זמיר, Flash90

במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא הנציבות האירופית, הודיעה במהלך ליל אמש ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, כי הגיעה להסדר חדש עם האיחוד האירופי על ה'ברקזיט' – התכנית ליציאת בריטניה מאיחוד האירופי.

מהדיווחים עולה כי אכן שני הצדדים הגיעו להסכם חדש, אך על הפרלמנט הבריטי להצביע ולאשר את ההסכם, במהלך היום (שלישי).

"היום השגנו ערבויות מהאיחוד האירופי. זה הזמן לפעול יחד, ולתמוך בעסקת הברקזיט המשופרת הזו, כפי שהורה לנו הציבור הבריטי", אמרה מיי במסיבת העיתונאים.

נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר מיהר להזהיר, כי לא תהיה הזדמנות שנייה מצד האיחוד האירופי, וכי זו התחנה האחרונה של האיחוד האירופי בסאגה המתמשכת הזו. לדברי יונקר, "ההסכם הזה הוא הזדמנות שניה להסכם בין הצדדים, ולא תהיה הזדמנות נוספת מצד האיחוד".

עם זאת, כאמור, יו"ר מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין מיהר להודיע כי מפלגתו לא תצביע בעד ההסכם ה"כושל", כלשונו.

כחלק מהפשרה שהשיגה ראש ממשלת בריטניה עם האיחוד האירופי, הוסדרה סוגיית הגבול בצפון אירלנד. יוזכר, כי הפרלמנט הבריטי הצביע נגד ההסכם בעבר, בשל סוגיה זו.

אך כאמור, גם הפשרה וההסדר שהשיגה מיי לא מרצה את קורבין, והוא טען למרות זאת, כי "המגעים של ראש הממשלה נכשלו, ההסכם עם הנציבות האירופית לא כולל שום דבר בנוגע לשינויים שמיי הבטיחה לפרלמנט".

היום צפויה להתקיים ההצבעה על גרסת ההסכם הנוכחית, אך אם הסכם הברקזיט יידחה, ככל הנראה זו תהיה דרכה האחרונה של תרזה מיי בפוליטיקה הבריטית, והצבעת אי אמון נגדה תעלה ותעבור בתוך ימים ספורים.

כתיבת תגובה