כמה מזונות נקצבו לנו בראש השנה שעבר?

על פי דוחות החטיבה למידע וסטטיסטיקה של בנק ישראל, הציבור מחזיק בכ-3.9 טריליון שקלים • מדובר בעליה משמעותית של מעל ל-95 מיליארד שקלים

כמה כסף יש לנו? | אילוסטרציה: אוראל כהן, פלאש 90

ערב ראש השנה תש"ף. ואם מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה הרי אוטוטו אנחנו מקבלים חשבון אשראי חדש. במקביל, בנק ישראל מפרסם כמה הוקצב לנו בראש השנה הקודם. ובכן על פי הנתונים של החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל, עד סוף הרבעון השני של 2019 הציבור בישראל (משקי הבית והמגזר העסקי) מחזיק בכ-3.9 טריליוני שקלים בנכסים פיננסיים. מדובר בעלייה של 2.5% ובמספרים העלייה מסתכמת בכ-96 מיליארדי שקלים.

מניתוח השינויים בכלל התיק הפיננסי, נראה כי במהלך הרביע השני עלו היתרות של החזקת הציבור במניות בארץ (7.2%) כ-41 מיליארדי שקלים (7.2%), זאת כתוצאה מעליית מחירים ומהשקעות נטו, בהמשך למגמה שאפיינה את הרבעון הראשון של השנה. באג"ח הממשלתיות (3.1%) כ-27 מיליארדי שקלים. ובאג"ח החברות (2.3%) כ-8 מיליארדי שקלים בלבד. זאת, לעומת ירידות ביתרת השקעות של הציבור בחו"ל (1.1%-).

יתרת התיק המנוהל בידי המשקיעים המוסדיים, עלתה ברביע השני של שנת 2019 בכ-57 מיליארדי שקלים (3.3%) לרמה של כ-1.78 טריליונים.

שיעורי החשיפה של הגופים המוסדיים לנכסים זרים, ירד בכ-0.6 נקודת אחוז, כשבמקביל שיעור החשיפה למט"ח ירד גם כן בכ-0.5 נקודת אחוז.

יתרת התיק המנוהל בידי המשקיעים המוסדיים – ללא קרנות הנאמנות – עלתה ברביע השני של שנת 2019 בכ-57 מיליארדי שקלים (3.3%) לרמה של כ-1.78 טריליונים (45.5% מסך תיק הנכסים הפיננסים של הציבור). עיקר העלייה ביתרת התיק נבעה מהעלייה ביתרת ההחזקה באג"ח הממשלתיות והמק"מ (26.6 מיליארדים, 3.8%) וביתרת ההשקעה במניות בארץ (12.7 מיליארדים, 8.9%).

חשיפת התיק המנוהל בידי המשקיעים המוסדיים לנכסים זרים ולייסוף השקל מול מט"ח – ברביע השני של שנת 2019, שיעור החשיפה של המשקיעים המוסדיים לנכסים זרים ירד לראשונה מזה שנתיים, לרמה של כ-28.2% מהתיק. זאת כתוצאה מעלייה גדולה יותר בסך נכסי ההשקעה מאשר בסך הנכסים הזרים.

ברביע השני של השנה ירד שיעור החשיפה למט"ח (כולל נגזרי שקלים/מט"ח), בכ-0.5 נקודת אחוז לרמה של כ-16.8%. הגופים המוסדיים מימשו נטו, כ-0.3 מיליארדי דולר בנכסים נקובים וצמודים למט"ח, במקביל לירידה ביתרת העסקאות העתידיות למכירת מט"ח נטו, באמצעות מכשירים פיננסים נגזרים של כ-0.9 מיליארדי דולרים.

 

היקף התיק המנוהל באמצעות קרנות נאמנות בארץ, עלה ברביע השני של השנה בכ-10.2 מיליארדי שקלים (3.2%) ועמד בסופו על כ-331.5 מיליארדי שקלים, כ-8.5% מסך תיק הנכסים של הציבור.

העלייה ברביע השני נבעה משילוב של עליות מחירים והפקדות נטו (עודף הפקדות על פדיונות, בניכוי דיבידנד) בקרנות, בהיקף של כ-3.2 מיליארדי שקלים. זאת בהמשך למגמה של הפקדות ברבעון הראשון של השנה.

עיקר ההפקדות נרשמו בקרנות הנאמנות המתמחות באג"ח בארץ מדינה ואג"ח בארץ חברות,  1.6 ו-1.3 מיליארדי שקלים בהתאמה. מנגד, בקרנות הסל המתמחות במניות בחו"ל נרשמו פדיונות של כ-1.5 מיליארדי שקלים.

תגובה אחת ל: "כמה מזונות נקצבו לנו בראש השנה שעבר?"

  1. "ואם מזונותיו של אדם …"
    מה זה ואם ?
    יש למישהו ספק בזה?????

כתיבת תגובה