כמעט מאה שנה אחרי הקמתה: בריכה ראשונה בבני ברק

כתשעים ושמונה שנים אחר הקמתה בני ברק מניחה אבן פינה לבריכת שחייה עירונית ראשונה בתחומה | ראש העיר: "התושבים נאלצו להיטלטל למקומות אחרים וגדולי העדה ביקשו להקים בריכה ללא 'קולות' ומכשלות שיש בערים אחרות | רב העיר: "בעיר כמו בני ברק גם בריכת השחיה מוקמת בקדושה ובטהרה"

ראש העיר אברהם רובינשטיין יוצק את אבן הפינה לצד רב העיר הגרש"צ רוזנבלט | צילום: דוברות עיריית בני ברק

יום בשורה לתושבי בני ברק. לאחר קרוב ל-98 שנים שבהן נאלצו תושבי העיר להיטלטלות ארוכה מחוץ לעיר למטרת לימוד שחייה או לשחייה לצרכי בריאות, לפתרונות קשים ומעיקים של 'בדיעבד', בערים רחוקות במקומות ללא פיקוח רוחני עם פרצות קשות גם בהקפדה על שמירת השבת, הרי שבס"ד בהכרעתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, תקופה זו עומדת להסתיים. לראשונה בבני ברק תוקם בריכת שחיה חדשה ורחבת ידיים שתשרת את תושבי בני ברק, באופן של 'לכתחילה' על טהרת הקודש משלב בניית הבריכה, תחת פיקוחם של רבני העיר שליט"א.

הבריכה תוקם בשטח מיוחד שהוקצה לשם כך בצפון העיר, שם יוקם הקאנטרי שיכלול את בריכת השחיה ומתקנים נוספים לרווחת ותועלת אוכלוסיית בני ברק. הבריכה שבנייתה תחל מיידית, תהיה הבריכה העירונית הראשונה בגודלה בערים החרדיות בישראל.

אתמול יום ב' נערך במקום טקס הנחת אבן הפינה בראשות רב העיר הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א שהביא את ברכת רבני העיר בני ברק. רב העיר בירך את ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין על היוזמה החשובה לעיר ולדרכה ואמר כי "בעיר כמו בני ברק גם בריכת השחייה מוקמת בקדושה ובטהרה. זאת פעולה חשובה ביותר לדאוג לכך שילדי ותושבי העיר לא יצטרכו לרעות בשדות זרים, אלא יוכלו לזכות במענה לצורך בסיסי זה שתועלתו חשובה לרבים, באופן המתאים ליראי ד' באווירה מוקפדת ומפוקחת. ויהי רצון שלא תצא תקלה מתחת ידינו".

לאחר מכן אמר ראש העיר כי "עשרות שנים תושבי העיר שרצו לעשות פעולה כל כך בסיסית כמו לשחות לצרכי בריאות או ללמוד שחיה, נאלצו לנדוד אל מחוץ לעיר בתנאים קשים ובסביבה שאיננה תואמת. כעת בשליחות מרנן ורבנן שליט"א אנו מתקנים, מתוך דאגה לרווחת התושבים אבל גם מתוך דאגה לשלמות המחנה. היוזמה מראשיתה היא בעקבות פנייתם של עיני העדה שליט"א כי יש חסרון גדול ביציאתם של בני העיר לבריכות השחיה מחוץ לעיר בקולות שונות ובמקומות שונים שלעיתים הפסדם מרובה עד מאוד, ולכן החלטנו לפעול בכל הכוח כדי להקים בבני ברק בריכת שחייה גדולה.

"בחסדי שמים הרעיון כבר קורם עור וגידים ואנחנו זוכים להניח היום את אבן הפינה לבית הזה שמראשיתו הוא בנוי על אדני ההלכה בפיקוח רבני העיר שליט"א עד הקצה האחרון".

לאחר שורות הנאומים, נוצקה אבן הפינה.

10 תגובות ל: "כמעט מאה שנה אחרי הקמתה: בריכה ראשונה בבני ברק"

  1. יש להם בריכה טיפולית בעזר מציון מרחק הליכה

  2. כדאי לאמץ את מה שניסה הרב פיינשטיין ע"ה לעשות ברוסיה. שמי הבריכה יהיו ההשקה למקווה.

  3. איך שאני אוהב את הניסוחים היחצניים והמגוחכים..

    במשך כל השנים שמענו בעיקר שאעפס' זה לא מתאים שתהיה בריכה בבני ברק, עכשיו הגדוילים ביקשו שתהיה בריכה 'כדי למנוע מכשול' …
    אוי לנו שגם דברים בסיסיים כאלה צריכים חהיות מתורצים בפילפול למדני.

    צריך בריכה כי יש פה עיר שצריכה תנאי קיום נורמליים, זה הכל.
    גם לקווי הביוב חיפשתם לומדעס כדי להסביר כמה גדולי ישראל רוצים שהביוב יזרום כמו שצריך?

    כמובן שצריך שבריכה כזו תקום לפי גדרי הלכה קפדניים, אין שום ספק.
    אגב, לא כתבתם פרטים על הבריכה המתוכננת, את אורכה המרשים (אולימפית, 50 מטר!) שעומק הבריכה קצת מוזר (1.4) אולי כדי לצמצם ביקורים מערים אחרות..?

  4. איפה זה בדיוק ימוקם?

  5. הייתכן!!!
    וזה "באישור גדולי הדור??!!
    רחמנא ליצלן!
    זה הרי שבירת החומות למסורת ה"הסתפקות במועט"!!
    זה הרי מתחיל "בהתר" בניית "בריכה טיפולית" ממשיך בבריכה רגילה ור"ל זה גם יגיע לבניית ים פרוץ בתוך בני ברק!!
    תתביישו!! מה אם בל תשנה?! מה היה רע עד היום ההסתפקות בבריכת לחות למתלבש הבני ברקי ביום חמים רגיל?!
    אני סמוך ובטוח בתושבי בני ברק לא להתדרדר ולבקר במקום.
    "הרי זה ממש צלם בהיכל"….

  6. אולי גם יקימו עוד גינות בהתאמה למספר הילדים בעיר
    והתושבים לא יאלצו ללכת למרום נווה ולפארק הלאומי

  7. זו לא הראשונה, יש את עזר מציון, אחיה ומפלים וזה רק מה שאני מכיר
    איזה שטות של כתבה

  8. לא צריך להתחסד יותר מידי הרי ממלא יוצאים למקומות אחרים לבריכות וכדומה אז למה לא בעיר? למה תושבי בני ברק צריכים לרעות בשדות זרים? עדיף בבית

  9. יופי,הגיע הזמן!אז שיקפידו על הכללים ולא יכניסו מסת אנשים וישמרו על הנקיון!!ואם כבר,אז אולי שעיריית בני ברק המהוללת תפתח כמה ספריות ראויות לתושבים??!!!בכל עיר זה קיים ולתושבי העיר יש הטבה.

  10. איפה הבריכה בדיוק
    ואיזה עומק היא
    ומתי היא תפתח לשחיה חופשית

כתיבת תגובה