כץ: הרכבת תיפתח בסוכות רק עד נתב"ג

שר התחבורה מפתיע: לאחר שהובטח במשרד התחבורה ל'ביזנעס' כי הרכבת תופעל בשבועות הקרובים, השר כץ מודיע על עיכוב ● בשל בעיות חשמל ורכיבים חסרים, הרכבת תופעל בסוכות ● החיסרון: תגיע רק עד נתב"ג

נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

שר התחבורה אמר היום בראיון לרשת ב' של 'כאן' כי הרכבת מירושלים לתל אביב – תגיע בשלב הראשון עד לנתב"ג, בשל בעיות בטיחות, חשמל ועוד.

זאת לאחר שבמשרד התחבורה הבטיחו השבוע ל'ביזנעס' כי קו הרכבת מתל אביב לירושלים יופעל "בשבועות הקרובים" וכך גם הבטיח בעבר שר התחבורה כץ, אבל נראה שהירושלמים והתל אביביים יצטרכו לחכות עוד כמה שבועות ואולי חודשים. תאריך היעד המסתמן החדש: בסביבות תחילת השנה האזרחית 2019.

גורמים מקצועיים העובדים בפרויקט הרכבת אמרו כי אי השלמת עבודות תשתית במקטע שבין תחנת נתב"ג לתחנת תל אביב ההגנה, יקשו על חיבור הרכבת מירושלים לתל אביב.

במקומה, כאמור, ככל הנראה בתאריך המקורי בחג הסוכות תשע"ט, יחובר קו הרכבת מירושלים לנתב"ג וממנה.

אין להקל בכך ראש משום שהדבר יסייע להמוני ירושלמים שיצאו נתבג"ה או לתיירים שירצו לעלות ירושלימה.

החפצים להגיע מתל אביב לבירה או ממנה לתל אביב, יצטרכו להחליף רכבת בתחנת נתב"ג.

ובתוך כך, ראש הממשלה נתניהו אמר היום, זמן קצר לפני שעלה על טיסה לליטא, כי הוא "לא חושב שזה סביר לסגור ציר תנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן וזה גם יילקח בחשבון. אני לא חושב שתהיה הפרעה כלשהי לתנועה".

זאת בהתייחסות לסערת העבודות על גשר יהודית מעל נתיבי איילון בתל אביב. כזכור, אתמול הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי החליט על ביטול העבודות בשבת והן יועתקו לימות החול".

ובתוך כך, חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד אמר היום בראיון לרדיו 101.5 על סוגיית גשר יהודית: "אני קורא לנתניהו לא להעז לנגוע בשבת, כי גם נתניהו לא מוגן במאה אחוז מפני השבת. מי שפוגע בשבת, השבת פוגעת בו. אם הוא יפגע בה, הוא תפגע בנתניהו".

כתיבת תגובה