כשנתיים מאסר בפועל למשווק החתונות שהונה זוגות רבים

ארבעה מיליון שקלים גבה מנכ"ל עמותת 'משמחים' מזוגות שהאמינו ביכולתו לספק להם בזול יותר את האירוע החשוב בחייהם | זאת, גם לאחר שחשבון הבנק של העמותה שלו הוגבל והוא פתח עמותת-המשך חדשה, עם חשבון בנק חדש | חלק מהשיקים התקבלו ללא שם המוטב, ונפרעו בהם חובות עבר או נפרטו בצ'יינג'ים | "מעשיו הטובים היו לימים לכאלה, ששיקפו כשל מוסרי עמוק", כתב השופט בגזר הדין

חתונה | צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר כשנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים למתלוננים, על אליאב מזרחי, מנכ"ל עמותת 'משמחים' שהורשע לאחר שהונה במיליוני שקלים זוגות, ספקים ואולמות אירועים.

 על פי הכרעת הדין, הנאשם הקים את העמותה על מנת לנצל את היתרון שבכוח קנייה מרוכז של זוגות מתחתנים ולהוזיל עלויות מחירים אל מול ספקים ואולמות אירועים. עם הזמן נכנסה העמותה לגירעונות בשל ההשקעות שעשתה והנאשם המשיך להתקשר עם לקוחות וספקים, עד שלא היה מסוגל לשלם על העסקאות או לספק את האירוע. לאחר שחשבון הבנק של העמותה נחסם, פתח הנאשם עמותה חדשה בשם דומה ושני חשבונות חדשים על שם העמותה החדשה, שלמעשה המשיכה את פעילות העמותה הקודמת שחשבונה נחסם.

במשך תקופה ארוכה נפגש הנאשם עם זוגות שעמדו להינשא ובני משפחותיהם וגבה מהם כספים, למרות שידע שיכולתו להוציא את האירועים לפועל מוטלת בספק כבד. הנאשם ביקש מלקוחותיו לתת לו שיקים ללא מוטב בטענה שישים עליהם את חותמת העמותה, למרות שבמקרים רבים  אלו הועברו לצ'יינג'ים ולגורמים שונים שהנאשם חב להם כספים, ולא לכיסוי החתונות שהוזמנו. במקרים שונים נתן הנאשם שיקים ללא כיסוי על מנת לפייס גורמים שדרשו את כספם. באופן זה קיבל לפי כתב האישום במרמה כ-4 מיליון שקלים מלקוחות וספקים.

בשלב הטיעונים לעונש הדגישה פרקליטות מחוז ירושלים כי המעשים שביצע הנאשם פגעו בקניינם של הנפגעים ובאינטרס הציבורי הכללי המצדד בהתנהלות כלכלית על בסיס של אמון ויושר.

ביהמ"ש (השופט רון) קבע בנוגע לנאשם כי "מעשיו הטובים היו לימים לכאלה, ששיקפו כשל מוסרי עמוק, תוך התעלמות מוחלטת מכך שמעמיד הוא בסיכון את חתונותיהם של לקוחותיו, וזאת, בחוסר אחריות המגיעה כדי הפקרות מוחלטת בהתנהלותו".

התיק נוהל על ידי עוה"ד עמיחי מרקוס ומיטל בוכמן שינדל מפרקליטות מחוז ירושלים.

כתיבת תגובה