כתב אישום ועסקת טיעון | דרעי: "מודה לבורא עולם"

ח"כ אריה דרעי חתם על עסקת טיעון שתוביל אותו אל מחוץ לכנסת | ימשיך לנהל את סיעת ש"ס | בכתב האישום: סייע לערוך הצהרה שאינה נכונה כדי למנוע שומת מס נכונה בעסקת נדל"ן בירושלים; עמלות שקיבל הועברו על שם אחיו, והוא נמנע מדיווח על הכנסותיו מספר שנים | בשל ההתפטרות, לא תוגש תביעת קלון מטעם היועמ"ש

אריה דרעי | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על-פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, יוגש כתב אישום נגד חבר הכנסת אריה מכלוף דרעי. כתב האישום, אשר יוגש במסגרת הסדר טיעון, מייחס לח"כ דרעי עבירות לפי חוק מיסוי מקרקעין ופקודת מס הכנסה.

כתב האישום מייחס לח״כ דרעי שני אירועים:

עסקת גבעת שאול – עניינה של פרשה זו בעסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר ח"כ דרעי לאחיו שלמה דרעי, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. על פי כתב האישום, הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח המקוונים על העסקה (טופס מש"ח), כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, לא שיקפו את מלוא פרטי העסקה, לרבות גובה התמורה שבעסקה. צירוף פרטי העסקה החסרים למש"ח היה מאפשר לרשויות המס לשום את העסקה כראוי, ולהעמיד את שווי התמורה על סך 1.6 מיליון דולר (כ-5.8 מיליון שקל), ולא 4.25 מיליון שקל, כפי שדווח. בשל הדיווח החסר לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה שנדרש שלמה דרעי לשלם הופחת שלא כדין. בגין כך נאשם דרעי בסיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה.

הכנסות מחברת גרין אושן – גרין אושן הייתה קרן פיננסית להשקעות בארה"ב. בשנת 2011 החלה גרין אושן לשלם לח"כ דרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן. על-פי כתב האישום, החל מינואר 2013 עת חזר לחיים הפוליטיים, הורה ח"כ דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי לאחיו שלמה. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף ש"ח כנגד חשבוניות ייעוץ. דרעי לא כלל את ההכנסה בסך 101,074 ש"ח בדוח שהגישה החברה בבעלותו לשנת 2013, וכן לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דו"חות החברה שבבעלותו לרשויות המס לשנים 2015-2014, ובכך נמנע מלדווח בפני פקיד השומה על הכנסה בסך כ-534 אלף שקל לשנים אלו. בגין פרשה זו הוא נאשם בעבירות של הכנת דו"ח וידיעות לא נכונים וכן אי הגשת דו"ח ואי ניהול פנקסי חשבונות.

במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי חבר הכנסת דרעי יודה ויורשע בכתב האישום, וכי הצדדים יעתרו במשותף לכך שייגזר על ח"כ דרעי עונש מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 180 אלף ש״ח. כמו כן, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי במסגרת שיקולי ההסדר הוא רשם בפניו את הודעת ח״כ אריה דרעי בדבר החלטתו להתפטר מהכנסת, ועל כן, ועל פי הדין ביחס למי שאינו נבחר ציבור, היועץ המשפטי לממשלה לא יטען בעניין הקלון בפני הערכאה הדיונית.

תיק החקירה לווה וטופל ע"י עוה"ד ירון גולומב, נגה בליקשטיין שחורי ואיתי שהם מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

מטעם ח״כ אריה דרעי, יו״ר תנועת שס נמסר: "אני מודה לבורא עולם על סיום של כמעט 7 שנות חקירה מייסרות שהיו עבור משפחתי ועבורי תקופה קשה מנשוא. "החקירה החלה בקול רעש גדול, בחשדות חמורים מאד והסתיימה כפי שהגדיר אותה היועץ המשפטי לממשלה ד״ר אביחי מנדבליט במילים: ״מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון״. בכל הקשור למחלוקות המס, החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, על מנת לשים את הפרשה מאחורי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין. אני מודה לעורך דיני עו"ד נבות תל צור על עבודתו המסורה. אמשיך להתמקד בפעילותי הציבורית ולהנהיג את תנועת ש"ס במלוא הכוח ובאמונה".

פרקליטו של חה"כ אריה דרעי, עורך דין נבות תל-צור, בירך על הסדר הטיעון שנחתם, המביא לסיום "חקירה ממושכת ועינוי דין חריף" שנגרם לדרעי  "הסדר הטיעון מגלם עבירות מס של אי דיווח, ללא כוונה פלילית, שהתרחשו במחדל וברשלנות, והמצויות ברף חומרה נמוך. דרעי לא מואשם בעבירה כלשהי של העלמת מיסים. הסדר הטיעון משקף נטילת אחריות ונכונות לשאת במחיר אישי וציבורי כבד על מנת לחסוך הליכי משפט סבוכים וממושכים, חרף העובדה שמדובר היה בשאלות מיסוי שבמקרים רבים אחרים התבררו ונידונו במישור האזרחי בלבד. עריכת הסדר הטיעון עונה באופן מלא על האינטרס הציבורי שבהפקת הלקחים הנדרשים, והגברת אמון הציבור בהליכי המשפט".

כתיבת תגובה