כ-6.2 מיליארד ל-7 שנים: נחתם הסכם לתפעול הדיור הציבורי

מיליארדי שקלים עבור הדיור הציבורי | שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף חתם על הסכם לניהול ותחזוקת הדיור הציבורי בהיקף של כ-6.2 מיליארד ₪ ל-7 שנים | על פי ההסכם החדש, תחזוקת דירות הדיור הציבורי תשודרג משמעותית באמצעות כניסה מואצת לפרויקטים של התחדשות עירונית, שיפור תהליך רכש דירות חדשות, הרחבת התחזוקה המונעת ותקצוב נוסף לתחזוקת שבר

מימין לשמאל: רמ"ט השיכון מוטי בבצ’יק, מנכ״ל עמידר, השר גולדקנופף, סגן החשב הכללי ישי בן אלי, מנכ״ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן | צילום: יוסי זמיר

אתמול נחתם הסכם מסגרת חדש לניהול הדיור הציבורי בין משרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר. ההסכם נחתם במעמד שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מנכ"ל המשרד, יהודה מורגנשטרן, סגן החשב הכללי במשרד האוצר, ישי בן אלי, מנכ"ל חברת עמידר החדשה אלי בן מאיר ובכירים נוספים.

ההסכם החדש הינו תוצאה של שיתוף פעולה פורה ויעיל בין משרד הבינוי והשיכון, החשב הכללי ואגף התקציבים במשרד האוצר. מול חברת עמידר החדשה. הסכם המבטא את האמון שמביעה המדינה בשינוי החיובי בחברת עמידר החדשה.

ההסכם כולל מגוון תחומי פעילות בהם עמידר תפעל כזרוע הביצוע של המשרד במטרה לדאוג לרווחתם של דיירי הדיור הציבורי, כמו כן, ההסכם כולל לראשונה מתן שירותי שכירות ארוכת טווח לפיהם עמידר תשכור דירות בשוק החופשי ותשכיר אותן לזכאים לסיוע בדיור מהמדינה.

בנוסף, במסגרת ההסכם, עמידר תבצע את השכרת הדירות לזכאי הדיור הציבורי, תהיה אחראית על ניהול מלאי הדירות, ביצוע שיפוצים והליכי אחזקה, קידום פרויקטים של התחדשות עירונית ופרויקטים בתחום הדיור להשכרה לזכאים מטעם המדינה.

הסכם הניהול החדש תוקצב בהשקעה חסרת תקדים של 6.2 מיליארד ש״ח. ההסכם שם בעדיפות עליונה את השירות לדיירי הדיור הציבורי וצפוי להביא לשדרוג משמעותי בתחום. בתוך כך יעודכנו זמני הטיפול בליקויים בדירות, יקוצרו זמני המתנה בסניפים ובמוקד הטלפוני, יחל שירות במגוון שפות, יוגדרו מדדי שביעות הרצון של הדיירים מהשירות.

כמו כן, יושם דגש על שיפור יכולות הפיקוח והבקרה של המשרד על עמידר, זאת באמצעות דיווח נתונים וביצוע הליכים של בקרה ומעקב אחר יעדים ועוד.

על פי ההסכם החדש, תחזוקת דירות הדיור הציבורי תשודרג משמעותית באמצעות כניסה מואצת לפרויקטים של התחדשות עירונית, שיפור תהליך רכש דירות חדשות, הרחבת התחזוקה המונעת ותקצוב נוסף לתחזוקת שבר.

כתיבת תגובה