לאומי צפוי להרוויח כרבע מיליארד שקלים מההשקעה באיירון סורס

הבנק רכש מניות בחברה באמצעות זרוע ההשקעות הריאליות שלו – לאומי פרטנרס, בניהולו של אבי אורטל • רווח צפוי זה, לפני מס, מצטרף לכ-90 מיליון השקלים שהרוויח לאומי ברבעון הנוכחי מההשקעה בריטיילורס • בסה"כ, צפוי להרוויח לאומי כ-350 מיליון ₪ לפני מס ברבעון הנוכחי משתי ההשקעות 

אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס | צילום: אורן אדאי

בנק לאומי צפוי להרוויח כ-253 מיליון ₪ לפני מס מההשקעה בחברת איירון סורס, שהחלה אתמול להיסחר בבורסת נאסד"ק בניו יורק בשווי של 11 מיליארד דולר. לאומי מכר 1,290,230 מניות של איירון סורס במסגרת המיזוג עם חברת הספאק Thoma Bravo Advantage. מתוך הרווח של לאומי, לפני מס, על המניות ברבעון השני של השנה, 39 מיליון ₪ הם בגין המניות שנמכרו במסגרת המיזוג ו-214 מיליון ₪ בגין שיערוך ההחזקה שתיוותר בידי הבנק – בהתבסס על מחירי המניות במיזוג.

את ההשקעה באיירון סורס ביצעה לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של לאומי בניהולו של אבי אורטל. לפרטנרס תישאר לאחר השלמת המיזוג ומכירת המניות החזקה במניות איירון סורס בשיעור של כ-0.75%. על מניות אלו חלות הוראות חסימה חוזית למשך 6 חודשים, החלות על בעלי מניות איירון סורס.

איירון סורס, שהוקמה ב-2011, פיתחה פלטפורמה לשיווק של משחקים ואפליקציות. עם מייסדי החברה נמנים תומר בר זאב, שמשמש מנכ"ל החברה עד היום, האחים איתי, רועי ואייל מילרד, תמיר כרמי, ארנון חריש, נתנאל שדמי ועומר קפלן. החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים בישראל ובחו"ל והיא רווחית זה כעשור. בחמש השנים האחרונות היא חילקה רווחים בסכום של יותר מ-300 מיליון דולר.

הרווח של לאומי על ההשקעה באיירון סורס מצטרף לרווח נוסף שצפוי לרשום הבנק ברבעון הקרוב על השקעה מוצלחת נוספת של לאומי פרטנרס – בריטיילורס מקבוצת פוקס. לפני כחודשיים מימשה לאומי פרטנרס אופציה על מניות ריטיילורס בכ-90 מיליון ₪. לאחר השלמת ההנפקה של ריטיילורס תישאר ללאומי החזקה בשיעור של 6.81% במניות ריטיילורס.

כתיבת תגובה