לאחר חצי שנה של עליות: קרנות ההשתלמות בביצועים מעורבים

בחודש יולי קרן 'אקסלנס' המנהלת 6.5 מיליארד שקל, הציגה ירידה של 0.21%. 'פסגות' המנוהלת ב'אלטשולר שחם' הציגה ירידה של 0.05% | הקרן של 'אלטשולר שחם' התמקמה במקום אחד לפני האחרון בטבלה ורשמה אף היא ירידה של 0.14%, ומחודש ינואר היא מציגה את התוצאה החלשה ביותר עם 7.08% בלבד – וזאת בעקבות החשיפה לשוק המניות של המזרח הרחוק, שם צללו המדדים המובילים | קרן ההשתלמות של 'מגדל' רשמה עליה של 0.56%, ואחריה 'מיטב דש' עם 0.55%. 'ילין לפידות' הציגה תשואה של 0.49%

לוח מניות. שאטרסטוק

שישה חודשים רצופים של עליות ומגמה חיובית בתחום קרנות ההשתלמות נפסקו בחודש יולי, והענף עבר להציג ביצועים מעורבים, כששלוש קרנות משיגות תשואה שלילית. למרות זאת, הממוצע של הקרנות הגדולות השלימו עליה ממוצעת של 8.2% ונקבעו בחודש יולי על 0.24% חיובי. כך על פי דיווח ב'כלכליסט'.

על פי הנתונים הגל הרביעי של נגיף קורונה התוקף בעוז את הכלכלה גרמה למגמה המעורבת. למרות זאת קרן ההשתלמות של 'מגדל' רשמה עליה של 0.56%, ואחריה 'מיטב דש' עם 0.55%. 'ילין לפידות' הציגה תשואה של 0.49%.

עוד דווח כי מתחילת השנה קרן 'אנליסט' הציגה את התשואה הגבוהה ביותר של 9.49%, ובקרנות הגדולות הציגה 'מיטב דש' את העלייה הגבוהה ביותר עם 9.27%.

וכעת לנתונים הפחות מרנינים: בחודש יולי קרן 'אקסלנס' המנהלת 6.5 מיליארד שקל, הציגה ירידה של 0.21%. 'פסגות' המנוהלת ב'אלטשולר שחם' הציגה ירידה של 0.05%, הקרן של 'אלטשולר שחם' התמקמה במקום אחד לפני האחרון בטבלה ורשמה אף היא ירידה של 0.14%, ומחודש ינואר היא מציגה את התוצאה החלשה ביותר עם 7.08% בלבד. וזאת בעקבות החשיפה לשוק המניות של המזרח הרחוק שם המדדים המובילים צללו.

מנהל ההשקעות במגדל המנהלת בקרן 12.8 מיליארד שקל גיא פישר, צוטט ב'כלכליסט': "ביצענו לפני כמה חודשים השקעה באנרגיה ירוקה, ובנוסף לא התרשמנו מהצפייה לזינוק בתוצר הכלכלי ברבעון השני, ועל כן התאמנו את התיק. צמיחה כלכלית מדודה היא טובה לשווקים, בסך הכל, כי צמיחה מהירה מדי תביא לקשיים בשוק המניות. השווקים כבר הוכיחו שהם יודעים להכיל את השפעות הקורונה – וזן הדלתא אינו שונה. אם הקורונה תתגבר בישראל, לא נפחית חשיפה למניות, אלא נבצע שינויים טקטיים ונתמקד בחברות אחרות. על פי הדו"חות הכספיים של החברות, ההנהלות ניצלו את הקורונה כדי להתייעל ולהקטין את מצבת העובדים, ועל כן הרווחים שלהם גדלים מדי רבעון. זו בעיה שיוצרת אמנם אי־שוויון חברתי, אבל היא טובה לרווחי החברות".

פישר הוסיף וסקר שוקי מניות שנראים כרגע מבטיחים: "ארה"ב נראית טוב, ואפילו אירופה, לאחר שנים של דשדוש, מתחילה להיראות טוב, גם בשל היציאה הנחושה מהקורונה. המקום היחיד שהייתי מתרחק מלהשקיע בו אלה השווקים המתעוררים. שם באמת סובלים מהקורונה, והתוצרת שלהם נפגעת. מבחינת סקטורים, מניות הטכנולוגיה והדיגיטל בישראל ובארה"ב ירדו באחרונה, וכרגע הן נמצאות במקום נוח להשקעה. גם סקטור הבנקאות, לאחר שעלה בעשרות אחוזים בשנה האחרונה, צפוי להמשיך לעלות".

כתיבת תגובה