לא יודעים להפסיד: גינדי מבקשת לפסול את הזוכה בשרונה

בגינדי החזקות מבקשים מבית המשפט שתי אפשרויות: להכריז עליה כעל הזוכה במכרז, או להכריז על פסילתה של "מנהל מגורים" כזוכה במכרז

פרויקט בבנייה. אילוסטרציה: מרים אלסטר | פלאש 90

לפני כחודש וחצי נשבר שיא ישראלי במרכזים: קבוצת הרכישה שארגנה חברת מינהל מגורים לישראל של מוטי פלד זכתה במכרז הענק של מתחם רשות השידור בשרונה בדרום הקריה בתל-אביב. הצעתה הזוכה של החברה, לאחר ההתמחרות שנערכה, עמדה על כ-1.06 מיליארד שקל. כאמור, סכום שיא במכרזי הקרקע של המדינה.

מדובר במכרז על קרקע עליה ניתן לבנות 324 יחידות דיור לצד שטחי מסחר ומשרדים, ומטבע הדברים גרר התעניינות של כל שוק הנדל"ן כולל חברות ענק.

אחת המתמודדות שהפסידה במכרז היתה חברת גינדי החזקות, שהצעתה על סך 974 מיליון שקל דורגה במקום השני, הגישה אתמול עתירה מנהלית לבית המשפט ומבקשת לפתוח מחדש את המכרז ולפסול את הזכיה של "מנהל מגורים".

"הנזקים העלולים להיגרם לציבור כתוצאה מהזכייה עלולים להיות בלתי הפיכים; קבוצת הרכישה מורכבת ממאות יחידים ומשפחות אשר נראה על פניו שרובם ככולם נעדרים את המיומנות והבקיאות הנדרשת להוציא את זכייתם במכרז מן הכוח אל הפועל", נכתב בעתירה של גינדי.

בהמשך העתירה נכתב: "המדובר באחד מן המכרזים המורכבים ביותר ששווקו אי פעם על ידי מדינת ישראל (אם לא המורכב שבהם), והוא כולל, בין היתר, מטלות בניה מורכבות ביותר אותן נדרש הזוכה לבצע במסגרת התחייבויותיו, וכן מטלות ציבוריות רבות שמוטלות על הזוכה".

בגינדי החזקות מבקשים מבית המשפט שתי אפשרויות: להכריז עליה כעל הזוכה במכרז, או להכריז על פסילתה של מנהל מגורים כזוכה במכרז.

כתיבת תגובה