לא מכירים בשלטון הציוני: 35% מהעסקים במאה שערים לא רשמו הכנסות

רשות המסים ערכה היום מבצע ביקורת ניהול ספרים בירושלים ועלו על ממיצאים לא מחמיאים, נמצאו 4 צ'קים לא רשומים בסך 30,000 ₪ ועוד שורה של העלמות מס

מאה שערים shutterstock

במבצע נרחב של מבקרי ניהול ספרים שנוהל על ידי פקיד שומה ירושלים ובשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, בליווי עשרות שוטרי משטרת ישראל  – תחנת לב הבירה, נערכו 69 ביקורות ניהול ספרים במגוון עסקים באזור ירושלים, כמחציתן בשכונת מאה שערים. קדמו לפעילות, קניות ביקורת מקדימות ותצפיות, בהן עלה חשש לאי רישום תקבולים בהיקף נרחב.

במהלך הפעילות נמצא כי 35% מהעסקים שבוקרו במאה שערים לא רשמו הכנסות בהתאם להוראות החוק. במסגרת הביקורת נמסרו במספר עסקים צווים לתפיסת מסמכים במקרים בהם עלה חשד לליקויים מהותיים בספרי העסקים. למרות מחאה של תושבי השכונה שליוו חלק מהביקורות בצעקות ובהשלכת חפצים, המבקרים ביצעו את הביקורות כמתוכנן ובנחישות ראויה.

במהלך ביקורת בחנות הלבשה במאה שערים, נמצאו 4 צ'קים לא רשומים בסך 30,000 ₪. בנוסף נערכה תצפית על לקוח שביצע קניה בחנות וגם קניה זו לא נרשמה, כמו כן לא נמצאה קנית ביקורת מקדימה בסכום של 120 ₪ שערכו המבקרים.

בעל העסק טען "הצ'קים הם בעבור שכירות של נכסים בבעלות משפחתי, לגבי השאר אין לי הסבר".  לבעל העסק נמסר צו תפיסת מסמכים וספרי העסק נלקחו למשרד לצורך המשך ביקורת, בנוסף בעל העסק זומן לחקירה. בביקורת בחנות תכשיטים במאה שערים נמצאו רשימות של צ'קים לניכיון ללא תיעוד, לטענת בעל העסק "זה ישן, אני אברר ואחזיר תשובה". גם במקרה זה נמסר לבעל העסק צו תפיסת מסמכים וספרי העסק נלקחו למשרד להמשך ביקורת.

בביקורת בחנות ספרים במאה שערים, נערכה קנית ביקורת מקדימה שלא נרשמה, בנוסף נמצאו צ'קים דחויים בסך  6,383 ₪ ללא תיעוד. בעל החנות הסביר "אין לי הסבר, אני לא הייתי בעסק ששמו את הצ'קים במגירה". בביקורת במספרה בשכונה נמצא צ'ק לא רשום במגירה. תגובת בעל העסק "סיפרתי ילדים וקיבלתי צ'ק". בנוסף, נמצא קלסר ובו חוזי שכירות על שם בעל העסק ובני משפחתו, אשר נלקח להמשך בדיקה במשרד.

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

3 תגובות ל: "לא מכירים בשלטון הציוני: 35% מהעסקים במאה שערים לא רשמו הכנסות"

  1. מה אתם משתפים פעולה עם הם המלשינים ?
    לא מאמין מה קורה בזמן האחרון בציבור החרדי?
    הכל מותר בעבוד בצע כסף שהרשיות משלמים לכם וכדו'?

  2. זה מאוד חשוב ולגיטימי ואפילו חובה לדעת גדולי הרבנים, לרובם לכה"פ, לשלם מסים, וצריך לדעת את זה גם אם זה לא הכי נוח, אבל מכאן ועד לגבות את המבצעים השרירותיים של השלטון החילוני ששונא את מי שמגלם בדמותו ובמעשיו את האשיות החרדית, וחפץ לתפוס אותו כגנב – יש כבר בוגדנות כלפי הציבור שלנו.
    צריך לזכור שבסה"כ אנו מופלים לרעה בתחומים רבים, וטוב שכך, אך השלטון גם רודף את האותנטיות החרדית, זו שנשמרת במאה שערים, ואנו – לא נאפשר זאת!

  3. מסכנים, אין להם את המומחיות לגנוב כמו כל החילונים והסרוגים

כתיבת תגובה