לא רק בבית שמש. גם בטבריה נכשל מכרז במחיר למשתכן

מכרזים לבניית 376 יחידות דיור במחיר למשתכן במבשרת זכו להצלחה ושווקו בהנחה של כ-27% ממחיר השוק. מאידך, מכרז לבניית 128 יחידות דיור בטבריה, נכשל לחלוטין. אף יזם לא הגיש הצעה במכרז

מבשרת ציון. נוף טיפוסי. צילום: Sergei25, שאטרסטוק

ממשרד האוצר דווח כי שיווק קרקעות במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן' במבשרת ציון זכה להצלחה. בסך הכל שווקו 376 יחידות דיור בהנחה של 27% ממחיר השוק. מחירה של דירה בשטח של 80 מ"ר, הכוללת מרפסת, חניה ומחסן יחל ב-990 אלף שקל. כאשר מחירה ההתחלתי של דירה כזו בשוק החופשי (ולא שיש כרגע), עומד על יותר מ-1.35 מיליון שקל. מחירה של דירת 100 מ"ר במסגרת זו יחל ב-1.22 מיליון שקל. מחירה של דירה דומה בשוק עומד על 1.66 מיליון שקל.

עשרה מציעים ניגשו למכרז ששווק על ידי רשות מקרקעי ישראל. מי שזכו היו החברות 'אזורים בניין' ו'י.ד. ברזני' שהציעו את המחיר הנמוך ביותר למשתכן. השכונה החדשה בה ייבנו הדירות נמצאת דרומית מזרחית לדרך החוצבים במבשרת ציון ומשתרעת על שטח של כ-117 דונם. בשכונה יוקמו בניינים בני שש-שבע קומות מגורים ושטחי מסחר בהיקף של כ-3,900 מ"ר. באוצר אמרו כי השכונה תכלול גם פארק ירוק ורחב ידיים בהיקף של כ-12 דונם.

"התוכנית קודמה במסגרת ועדת הדיור הלאומית, ונועדה לתת פתרון למצוקת הדיור במחוז ירושלים בכלל, ובמבשרת ציון בפרט. עוד נועדה התכנית לשדרוג מערכת הדרכים, לרבות הצמתים המרכזיים הסמוכים לפרויקט והמצויים מעבר לשטחו", אמרו באוצר.

יחד עם זאת, במכרז לשיווק קרקע לבניית 128 יחידות דיור בטבריה, בשכונת 'מול ארבל', לא הוגשה אף לא הצעה אחת. שוב, בדומה למה שאירע לא מזמן במסגרת המכרזים ברמת בית שמש ד', אף קבלן לא מצא לנכון להגיש הצעה במחירי המקסימום שהוצעו במכרז. באוצר אמרו כי המכרז יוגש לבחינה מחודשת אצל הגורמים המקצועיים, וייצא לשווק חוזר בהמשך.

תגובה אחת ל: "לא רק בבית שמש. גם בטבריה נכשל מכרז במחיר למשתכן"

  1. למה כל פעם הציבור החרדי נופל

כתיבת תגובה