לונדון בישראל: אוטובוסים דו-קומותיים בקווים הבינעירוניים

פתרון לפקקים או גימיק נחמד? • הניסוי החדש של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בדמות אוטובוסים דו קומתיים ייכנסו לשירות בתחילת 2021

אוטובוסים דו קומותיים בלונדון | צילום: מערכת ביזנעס

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, יוזמת פיילוט חדש, במסגרתו יופעלו אוטובוסים דו-קומתיים, בקווים  בינעירוניים של אגד. זאת, כחלק מתהליכי ההתייעלות ושיפור השירות לנוסעי התחבורה הציבורית.

בשלב הראשון של הניסוי המשותף למשרד התחבורה וחברת אגד, יופעלו ארבעה אוטובוסים דו-קומתיים, שיכנסו לשירות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 בקווים הבינעירוניים והפרבריים המהירים. מדובר בדגם אוטובוס של חברת MAN, הכולל 82 מקומות ישיבה.

במסגרת הפיילוט, תבחן לעומק, מידת ההתאמה של דגם האוטובוס לאקלים הישראלי ולתוואי השטח המקומי, יכולת קליטת הנוסעים, שימוש בתא מטען ייחודי המצוי בגב האוטובוס, והתאמתו למעבר גשרים ברחבי הארץ.

השרה רגב: ״האוטובוס הדו קומתי יאפשר הגדלת קיבולת הנוסעים והתמודדות עם המחסור בנהגים במערך התחבורה הציבורית. מדובר בחלק ממענה כולל לתחבורה ציבורית נגישה, מזמינה ונוחה לציבור הישראלי, שמטרתה לתת מענה לפקקים בכבישים ולאפשר ליותר יותר אזרחים לוותר על הרכב הפרטי ולעשות שימוש בתחבורה הציבורית״.

חשוב לציין כי בשנת 2015 פורסם כי יבוצע פיילוט של חמישה אוטובוסים דו קומתיים בעלי הנעה היברידית, שכללו מערכות בידור ואלקטרוניקה מתקדמות, ועיצוב חללי ומודרני במיוחד. האוטובוסים מחברת ניאופלן עלו לכבישים לפיילו ומאז ועד היום לא נראו עוד האוטובוסים הללו על כבישי ישראל, האם הפיילוט הזה יצליח? נחיה ונראה.

תגובה אחת ל: "לונדון בישראל: אוטובוסים דו-קומותיים בקווים הבינעירוניים"

  1. היא יודעת שלמעלה אין נהג?

כתיבת תגובה