לסגור שנה עם הפנים קדימה

עסקים רבים תלויים ביכולת התשלום של לקוחותיהם | פקטורינג מאפשר לבעל העסק לתכנן את תזרים המזומנים ולהגדיל את מחזור הפעילות שלו תוך צמצום סיכוני האשראי | עם זאת זהו שירות שרוב בעלי העסקים בישראל לא מכירים

יונתן קמון | באדיבות המצלם

כל בעל עסק מכיר את זה, מגיעים לסוף השנה ובהתאם רמת הלחץ עולה. במיוחד לאחר שנתיים מאתגרות כל כך מבחינה כלכלית ועסקית.

בכל שנה נסגרים בישראל כ40 אלף עסקים, ואלפים רבים אחרים מתמודדים עם קשיים רבים ומחפשים פתרונות שיאפשרו להם רק לסגור את החודש. תרבות התשלום בארץ לא מוסיפה נחת, עם ממוצע של 105 ימים דחיית תשלומים, מה שנקרא גם שוטף +, מה שמייצר עומס רב על ניהול העסק. הבנקים כמובן מנצלים את הלחץ ומוכרים הלוואות ואשראי בתנאים שלהם.

לעיתים הפתרונות שהבנקים מציעים הם אכן הפתרונות הנכונים לעסק, במיוחד כאשר מדובר בעסק בצמיחה. הלוואה או הגדלת מסגרת האשראי מאפשרת מהלכים אמיצים ולתווך רחוק. עם זאת לא מעט בעלי עסקים בוחרים בפתרונות הללו דווקא מתוך מצוקה. אלו פתרונות מידיים ומהירים אך גם מאוד יקרים מכיוון שהבנקים חייבים לבטח את עצמם.

פתרון מימון נוסף הוא הפקטורינג. עסקים רבים תלויים ביכולת התשלום של לקוחותיהם. פקטורינג או בעברית שירות נכיון חשבוניות  מאפשר לבעל העסק לתכנן את תזרים המזומנים ולהגדיל את מחזור הפעילות שלו תוך צמצום סיכוני האשראי. עם זאת זהו שירות שרוב בעלי העסקים בישראל לא מכירים. האופציה להנזיל את חובות הלקוחות של העסק יכולה לסייע לבעל עסק להרים את הראש מעבר למצוקות איתן הוא מתמודד ולהוות בסיס כלכלי יציב ופלטפורמה נכונה לניהול תקין של העסק. לרוב, פקטורינג זו עסקה משתלמת יותר ומאפשרת יותר מאשר פתרונות המימון האחרים המוצעים בשוק.

בעסקאות פקטורינג, הגורם הרוכש את החשבוניות הופך לנושה של לקוחות העסק. מכאן שספק אשר מבצע עסקת פקטורינג על כל חובות לקוחותיויכול הלכה למעשה, להתמקד אך ורק במכירת השירותים או המוצרים שלו ללא הצורך במרדף אחר התשלומים המגיעים לו. דבר המאפשר לעסקים להתמקד בניהול העסק ולא להיות מנוהל ביכולתם של לקוחותיו לשלם לו.

הכותב הוא מנכ"ל חברת 'איסתרא פריפקט' המציעה פתרונות פקטורינג לעסקים

כתיבת תגובה