לראשונה: אוטובוסים חשמליים יפעלו בירושלים

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי יסבסד רכישה של 10 אוטובוסים חשמליים לחברות תחבורה הפועלות בירושלים, כדי לסייע בצמצום זיהום האוויר בבירה

 המשרד להגנת הסביבה מסייע לחברות המפעילות תחבורה ציבורית בעיר ירושלים לרכוש אוטובוסים חשמליים, לצורך צמצום זיהום האוויר מאוטובוסים בירושלים, בהיקף של 4 מיליון שקל.  מדובר בכמות מוגבלת, לפי שעה, של 10 אוטובוסים בלבד – אבל טוב מעט ומאוחר מידי מלעולם לא.

במסגרת התוכניות השונות שמוביל המשרד להגנת הסביבה, הוא ישתתף ברכישה של 10 אוטובוסים חשמליים בבירה. מהמשרד נמסר כי "תמיכה זו תסייע להורדת חסמים המקשים על חדירת טכנולוגיה חשמלית לצי האוטובוסים בישראל. אוטובוסים אלה מונעים בחשמל בלבד, ללא מנוע בעירה פנימית, ולא מייצרים זיהום אוויר כלל בנסיעתם".

האוטובוסים הללו יתווספו לכ-60 אוטובוסים חשמליים אשר כבר נתמכו על-ידי המשרד להגנת הסביבה, בסיוע הקרן הקיימת לישראל (קק"ל), בתקציב של כ-22 מיליון שקל ויפעלו עד סוף השנה בקווי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ.

ההחלטה על עידוד השימוש באוטובוסים חשמליים התקבלה לאור העובדה שבמרכזי ערים רבות נמדדים ריכוזים גבוהים של זיהום אוויר שמקורו בתחבורה, ובתוכו תחמוצות חנקן וחלקיקים הנפלטים בעיקר ממנועי דיזל – שיש להם השפעה בריאותית שלילית מוכחת.

התחבורה הציבורית בישראל מתבססת רובה ככולה על כלי רכב מונעי דיזל, ולכן תורמת לזיהום אוויר במרכזי האוכלוסייה.

בנוסף לפעילות בתחום התחבורה הציבורית, בשבועות הקרובים ייצא המשרד להגנת הסביבה בתוכנית לאומית להפחתת זיהום אוויר מתחבורה בהיקף של 260 מיליון שקל. היא תכלול התקנת מסננים וגריטת רכבי דיזל מזהמים וישנים.

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, אמר: "כמעט כל ציי האוטובוסים בישראל מונעים באמצעות מנועי דיזל, שהפליטות מהם הוכחו כמסרטן ודאי לאדם על-ידי ארגון הבריאות העולמי ואנחנו פועלים לשינוי בתחום. אני שמח שירושלים מצטרפת למהפכת הרכב החשמלי שאנחנו מובילים במשרד להגנת הסביבה ו-10 האוטובוסים יצטרפו לעשרות אוטובוסים שיפעלו עד סוף שנה ברחבי הארץ. מהלך זה הוא חלק מתכנית לאומית שתפחית את זיהום האוויר מתחבורה, תצמצם את כמות הנפגעים מזיהום ותשפר את איכות חייהם של התושבים".

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, הוסיף: "אנחנו ממשיכים עם חדשנות פורצת דרך במלחמה בזיהום אוויר – הפעם עם אוטובוסים חשמליים בירושלים. אנחנו שמחים מאוד שמהפכת התחבורה הנקייה מתפשטת ברחבי מדינת ישראל, עם עוד 10 אוטובוסים חשמליים חדשים בירושלים, שביחד עם פעולות נוספות שאנחנו נוקטים, ישנו את איכות האוויר בעיר".

 

כתיבת תגובה