לראשונה בעולם חנות ללא מוכר מבית 'אמזון'

ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה אמזון השיקה הלילה את 'אמזון גו' מיזם חדשני של חנות ללא קופה ומוכר המבוססת על בינה מלאכותית.

חנות "אמזון גו" בסיאטל | צילום: shutterstock

העתיד מגיע מהר משחשבנו: אמזון השיקה לקהל הרחב הלילה בסיאטל ארה"באת הסופרמרקט היחודי שלה העונה לשם "אמזון גו" בו אין צורך לעמוד בקופה בכדי לשלם על המוצרים שנלקחו מהמדף. לפי שיטה יחודית שפיתחה אמזון באמצעות מצלמות ואלגוריתמים נבנתה בינה מלאכותית המזהה את הלקוח לפי הסמארטפון שלו ומקודדת באופו אוטומטי כל מוצר שהוא לוקח ממדף הסופר, כשהלקוח יוצא חשבון האמזון שלו מחוייב באופן אטומטי את כרטיס האשראי שלו ושול לו חשבונית.

האפליקציה היעודית כה משוכללת שאף אם לקוח יבחר להחזיר במהלך הקניה למדף מוצר שכבר לקח ימחק באופן אוטומטי אותו מוצר מהסל הוירטואלי שבאפליקציה.

אמזון נכנסה לתחום המזון לפני שנה כאשר רכשה את רשת הול פודס תמורת 13.7 מילאירד דולר, אולם היא הדגישה כי אין תוכנית להחיל את הטכנולוגיה החדשנית בסניפי הרשת. יתכן ויפתחו במקביל סניפים נוספים של 'אמזון גו' אולם כעת אמזון לא מוכנה למסור מידע בנושא.

כאמור הלילה נפתח לקהל הרחב הסופרמרקט של אמזון בסיאטל המאפשר ללקוחות לרכוש משקאות, ארוחות ומוצרים נוספים בלי לחכות בתור לקופה כדי לשלם. אולם למעשה 'אמזון גו' נפתחה כבר בדצמבר 2016 בעבור עובדי אמזון בלבד במתכונת ניסיונית. תחילה תוכנן לפתוח לקהל את החנות בתחילת 2017 אולם תקופת הנסיון הגיעה לסיומה באיור של שנה הלילה.

לדברי סגנית נשיא אמזון גו ג'יאנה פוריני, פעלה החנות בצורה יעילה ביותר במהלך תקופת הניסיון, וקדמו  להפעלתה ארבע שנים של עבודה מאומצת. "הטכנולוגיה לא היתה קיימת. היה עלינו לקחת את הראייה הממוחשבת ואת חשיבה הלימודית צעד אחד קדימה" אמרה.

החנות המדוברת אינה גדולה מאוד והיא מתפרשת על שטח של 167 מ"ר בלבד. מיקומה הוא בבניין המשרדים של אמזון בסיאטל. בכדי להכנס לחנות ולהתחיל בקניות, צריך בסך הכל להתקין את האפליקציה של אמזון.

כתיבת תגובה