מאזדה השיקה את ה-6 החדשה והפתיעה בהכרזה דרמטית

ריזל בדרכים, והפעם באילת: עם שני דגמים חדשים, שאחד מביניהם נבחן על ידי 'ביזנעס' בדרך חזור מההשקה המרשימה, חשפה מאזדה את ה-6 החדשה • המפרט המלא, החידושים וכל הפרטים על ההכרזה הדרמטית – בפנים • ביזנעסופ"ש

צילום אווירי מהמאזדה החדשה בנסיעה | צילומים: גדי סיארה, ששי כהן, מנדי ריזל, wheel

במסיבת עיתונאים שקיימה במלון 'ישרוטל אגמים' באילת, השיקה בסוף השבוע 'דלק מוטורס' את העדכון לרכב המנהלים מאזדה 6 ואת מתיחת הפנים של רכב הפנאי שטח CX3, האח הקטן והיפה של CX5.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

ב-5 בבוקר יצא 'ביזנעס' לדרכו במיוחד להשקה, לכיוון שדה דב בתל-אביב, משם המריאו נציגי 'דלק מוטורס' וכתבי הרכב לאילת. את הדרך חזור עשינו ברכבים החדשים: מאזדה 6 עם מנוע 2 ליטר, מאזדה 6 עם מנוע 2.5 ליטר ו-CX3 ברמת הגימור ZOOM, הנמוכה מבין שלושה.

על הדרך, אנשי ההפקה וגל – איש הקשר של 'דלק מוטורס' – יצאו מגדרם כדי לסייע בהשגת מזון כשר למהדרין. תודה.

הכותרת המעניינת שיצאה ממסיבת העיתונאים, בעניינו, היא שיתוף הפעולה המעניין בין 2 יצרניות הרכב היפניות: טויוטה ומאזדה. "מאזדה וטויוטה יקימו מפעל משותף באלבמה, ארצות הברית, בעלות של 1.6 מיליארד דולר", אומר ל'ביזנעסופ"ש' שחר שמש, מנכ״ל דלק מוטורס. "טויוטה רוכשת מניות של מאזדה ומאזדה רוכשת מניות של טויוטה", הוסיף.

שחר שמש, מנכ״ל דלק מוטורס | צילום: גדי סיארה

דובר אחר מטעם החברה סיפר על המכוניות החדשות ואמר כי במאזדה "לא רוצים להיות עוד יונדאי או הונדה או קיה" ולכן עושים כל מאמץ לייצר ולהציג מכוניות בסטנדרט גבוה יותר, שיבדל את החברה מהמתחרות.

לכן, אמר, במאזדה שמו דגש על אבזור רב יותר וחומרים משובחים יותר, כמו מושבי עור כסטנדרט במאזדה 6 החדשה. גם העיצוב החיצוני לוטש וה-CX3 היא אכן מהיפות – אם לא היפה – בקטגוריית הפנאי-שטח הבינוניים.

מאזדה 6 החדשה כמעט ואינה שונה מקודמתה מבחינה חיצונית. כונסי האוויר שונים ויפים יותר – ואולי גם גדולים מעט לעומת הדור היוצא, גם עיצוב הפנסים טיפ-טיפה השתנה. אפרופו, בדור החדש יש – מלפנים ומאחור – תאורת לד.

הנסיעה עליה – במנוע 2.0 ובמנוע 2.5 – הייתה קצרה מכדי שנכיר את המכונית הזו היטב. המנוע טוב, אבל המחסור בטורבו מורגש; אגב, במנוע הגדול יותר נוספו כמה סוסים ובמנוע הקטן בוצע שיפור במומנט לטובת האצות ביניים.

לחיצה על הדוושה בכבישים הפתלתלים והריקים בואכה אילת, נתנה את ההוכחה כי מתחת מכסה המנוע יש מי שעושה עבודה טובה בהחלט, כמצופה מהסגמנט, אבל למרות השיפור בבידוד הרעשים (תוספת של 8% בעובי החלונות, לדוגמה), רעשי ההאצה חדרו לתא הנוסעים.

במהלך הנסיעה הצלחנו להבחין ב-3 שיפורים חשובים: המושבים נוחים יותר. ב'דלק מוטורס' טענו שזה נובע מהעובדה ש"בגב העליון מוצב ספוג רך יחסית במרכז הכיסא, שמורגש בעיקר בזמן תאוצה, חלק זה מעט רך יותר כדי לאפשר 'שקיעה' לתוך משענת הגב. התמיכה באזור הגב התחתון השתפרה ב-40% לעומת הדגם הקודם, לטובת שימור צורת ה- S וישיבה זקופה".

מאחור, יש שפע של מקום לנוסעים בשני צידי המושב. מי שישב במושב האמצעי יאלץ להצטופף בגלל תעלת הינע גבוהה ורווח צר בין קצה המושב לקצה המשענת שבין 2 המושבים הקדמיים. עם זאת, גם בתכנון המושב האחורי קיימת תמיכה טובה יותר לגב העליון; זווית הגב שונתה לטובת נוחות בנסיעות ארוכות. כאמור, מעתה כל דגמי המאזדה 6 מצוידים בריפודי עור ומושבים קדמיים חשמליים עם זיכרון למושב הנהג.

שיפור נוסף וסופר חשוב: בטיחות. כמו לדוגמה מערכת קרוז קונטרול אדפטיבית שהתווספה בכל גרסאות המאזדה 6. גאון מי שייצר את היכולת שמאפשרת למכונית להאיץ, להאיט ואפילו לעצור לחלוטין בהתאם לנהג שלפניכם.

כמו כן, כחלק מהעדכון למכונית המנהלים היפנית, יש גם מערכת בלימה אקטיבית. הרגשנו אותה היטב, כשחשבה שאנחנו עומדים לנגוע במכונית אחרת. המערכת הזו פועלת עד מהירות של 160 קמ"ש.

במאזדה טוענים עוד כי "הבטיחות הפאסיבית שופרה עם דגש על הולכי רגל – חזית המכונית בעלת כושר ספיגה טוב מבעבר במקרה של פגיעה בהולך רגל. בנוסף הרכב מצויד במכסה מנוע אקטיבי כסטנדרט לצמצום נזקים במקרה של פגיעות ראש".

ויש עוד: התרעת התנגשות ובלימה מלאה בנסיעה לאחור, מערכת למניעת סטייה מנתיב והחזרה אקטיבית לנתיב, בקרת אלומת גבוהה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה במסך המרכזי ובקרת שיוט אדפטיבית הכוללת עצירה מלאה ותחילת נסיעה, התרעת עייפות ועוד.

נקודה שלישית: תא הנוסעים נראה עשיר יותר מבעבר. ולא שעד כה התא היה נראה עלוב. החומרים רכים וטובים יותר, ע"ע הדשבורד. התחושה הכללית בתא הנוסעים, בייחוד כאשר המושבים בגוון בהיר, היא של מכונית מנהלים אמיתית. לא דומה, לא כמעט.

ולמרות כל השיפורים והתוספות, המחיר תחרותי: החל מ-169,900.

ה-CX3 החדשה, שהספקנו לשבת בה בנסיעה אבל לא לנהוג בה, נמכרת במחיר של 137,000 שקלים וגם היא נהנית משיפורים – שעליהם נכתוב בכתבה נפרדת במהלך השבוע.

כתיבת תגובה