מאיצים את 'נבטים': כך יצטמצם העומס בנתב"ג

פגישה מכרעת בנושא שדה התעופה האזרחי בנבטים: רק חלק מן החסמים להקמת נמל התעופה בנבטים הוסרו • מחכים לנתניהו

ישיבה בעיריית דימונה על שדה התעופה נבטים | צילום: יח"צ

האם העובדה שכעת מכהן בישראל שר ביטחון העונה לשם בנימין נתניהו תסייע לתושבי הדרום? אם לשפוט לפי דברים שנשמעו אתמול (ג) בעיריית דימונה, שם התקיימה פגישה משמעותית ביוזמת שר החקלאות לקידום מיזם נמל התעופה המשלים לנתב"ג והקמתו בנגב – נדמה שהתשובה חיובית.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כאמור, אתמול התכנסו בעיריית דימונה, ביוזמתו של שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל ובהזמנתו של בני ביטון, נציגי המנהיגות האזורית בנגב ואנשי מקצוע מטעמם, בכדי לבחון כיצד ניתן לרכז מאמצים על מנת לקדם את הקמתו של נמל התעופה הבא של מדינת ישראל בנגב. מעורבותם של השר אריאל, מר בילסקי ונציגיהם יחד עם ראשי הרשויות בנגב ומעמק יזרעאל, אליהם הצטרפו לאחרונה גם ראשי רשויות מאזור המרכז, מהווה איחוד כוחות שיסייע למדינה לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור כלל אזרחיה.

בישיבה עודכנו כלל הגורמים הרלוונטיים כי לאחרונה הוסרו חלק מן החסמים להקמת נמל התעופה בנבטים. יחד עם זאת נותרו מספר חסמים ואתגרים משמעותיים עליהם יש להתגבר. לדברי גורמים בכירים יוצאי חיל האוויר המייעצים למטה המשותף, בגיבוי מקבלי ההחלטות, ניתן יהיה בהחלט להתגבר על חסמים אלו. בנוסף, לאור מינויו של ראש הממשלה כשר הביטחון, ברור לכולם כי נוצרה הזדמנות פז לקדם את הנושא עליו יש קונצנזוס לאומי.

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל: "אנחנו הולכים על זה, זה הכרחי, זה נחוץ וזה צודק. לתושבי ערד, דימונה, ירוחם מגיע מקומות תעסוקה רבים יותר, תשתיות רחבות יותר וכל מה שנלווה לכך. זוהי הזדמנות לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, שיגיע להחלטה להקים את שדה התעופה בנבטים במהרה בימינו. כל זאת, לטובת פיתוח הנגב ולטובת האזרחים. כמובן, שישנן משמעויות לאומיות רבות וחשובות לאין שיעור לפתיחת נמל תעופה בנבטים. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

לדברי נציג המנהיגות האזורית, בני ביטון, "זוהי ישיבה מכרעת בנושא קריטי לנגב. אני חושב שאיחוד של כל הכוחות האלה יביא לשדה תעופה משלים בנבטים".

״העתיד של הנגב המזרחי מבחינה כלכלית ותיירותית, תלוי בפרויקט העוגן הזה. אנחנו נעשה כל שנידרש כדי להילחם על הזכות שלנו להביא את הדבר הזה לנגב ובקרוב מאוד״, אמר ראש עירית דימונה הנכנסת.

בישיבה נכח גם זאב בילסקי, יו״ר המועצה הארצית לתכנון ובניה, אשר מהווה הגורם התכנוני המקצועי הגבוה במדינה. בילסקי אמר כי הוא "מאמין שהגשמת החלום הזה היא החזון של בן גוריון ומי שבאמת רוצה להגשים את החזון עד הסוף, כדאי שילך בדרך הזו. אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי שזה יקרה".

טל אל-על, סגן ראש עיריית באר-שבע, "ההחלטה ההיסטורית והקריטית להתפתחות הנגב להקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג בנבטים, מונחת כיום על שולחנו של ראש הממשלה. כל החלטה אחרת תהיה בכייה לדורות ופספוס היסטורי להבאת עוגן כלכלי ותעסוקתי ברמה הלאומית לנגב. עשרות רבות של רשויות מקומיות תומכות במהלך ושותפות במטה המשותף, הן מן הצפון והדרום והן ממרכז הארץ. אנו קוראים לראש הממשלה, למערכת הביטחון ובמיוחד לחיל האוויר: המשיכו להיות אבן הראשה בפיתוח הנגב. אל תהפכו לאבן הנגף".

כתיבת תגובה