מהיום: רשות המסים תשלח מכתבים לבעלי חשבונות בחו"ל

"נוציא מאות מכתבים לאנשים שיש להם חשבונות מעבר לים", אמר מנהל רשות המסים, ערן יעקב בפאנל הפתיחה של הכנס השנתי של לשכת יועצי המס. "יש הרבה מאוד תוצאות מהמידע שמגיע לרשות המסים" | את המידע שואבת הרשות כתוצאה מהסכמי חילופי המידע בין מדינות החתומות על הסכמי ה-FATCA וה-CRS | "אנחנו מקבלים מידע מלמעלה מ-50 מקורות, ויש לנו 88 רשימות", הצהיר ערן יעקב

ערן יעקב וירון גינדי בכנס לשכת יועצי המס | צילום: חיים דוד צלמים

רשות המסים תשגר מאות מכתבים לבעלי חשבונות בחו"ל שנחשפו במסגרת הסכמי העברת מידע עם מדינות חו"ל. הדבר נחשף בפאנל הפתיחה של כנס המסים השנתי שעורכת לשכת יועצי המס, שהחל אתמול, בו שוחחו על הבמה ערן יעקב, מנהל רשות המסים ויועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס. מהשיחה בין השניים עלה, כי רשות המסים תחל לשלוח מהיום (ב') מכתבים למאות אזרחים ישראליים המחזיקים בחשבונות בנק בחו"ל. "נוציא החל ממחר, יום שני (הכוונה להיום), או ביום שלישי, מאות מכתבים לאנשים שיש להם חשבונות מעבר לים".

המשמעות היא שאם יש לכם חשבון בנק בחו"ל, לא תוכלו יותר להסתיר אותו מרשות המסים. המידע מגיע לרשות המסים כתוצאה מהיותה חלק מהמדינות החתומות על יותר מ-50 אמנות למניעת כפל מס, כמו ה-FATCA וה-CRS שבמסגרתן מחויבות המדינות החברות בהסכמים אלה, להעביר מידע זו לזו, על כספיהם של אזרחים זרים בתחומן.

את העברת המידע מבצעות המדינות החברות באמנה מדי שנה עד ספטמבר, אך יש רשימות שמועברות עוד קודם לכן, על השנה הקודמת. ומשכך, עתה, בשלהי אוקטובר, התגבשה רשימה של מאות ישראלים ("מעל מאתיים וחמישים", אמר אתמול ערן יעקב) שמחזיקים בחשבונות בנק זרים, וקיבלו בו ריבית על כספם. די בריבית זעירה כדי להיכלל ברשימה. רשות המסים תתבע במכתביה דיווח למס הכנסה  על כל שקל שהרוויח אזרח ישראל – גם בין גבולות של מדינות זרות.

למעשה, גם אם מדובר באזרחים שאין להם תיק במס הכנסה, רשות המסים תפתח עבורם באופן פוזיטיבי תיק, בכפוף לסיום גיבוש המידע מהמקורות שהעבירו אותו, ועם תום החקירות בנושא, (שנערכות בעיקר בקרב בעלי הכנסות גבוהות, או כאלה שדווח על הכנסותיהם בעיתונות).

 

"יש כאלה שהולך לתהליך שומתי ויש כאלה שאנחנו אומרים להם: "פתחנו לך תיק". ואם אנחנו פותחים – המשמעות היא שעל האזרח להגיש דוח. אם הוא לא מגיש דוח", פנה ערן יעקב לקהל שהורכב מיועצי מס, "אתם יודעים את הסנקציות, כן?". הוא הדגיש כי מדובר על  דוחות שייכללו מידעים ארבע שנים לאחור, כיוון שהדיווחים הגיעו ארצה כבר מאז 2018. מנהל רשות המסים המליץ לכל מי שמקבל מכתב – לדווח מיד למס הכנסה על הכנסותיו בחו"ל.

כתיבת תגובה