מהצהריים: שביתה כללית בפלאפון ובבזק בינלאומי

מוקדי השירות והתמיכה ללקוחות לא יפעלו | השביתה תכלול את כלל העובדים בשתי החברות, כולל טכנאים | כל מוקדי החברה, בהם שירות, תפעול ורכש, יפעלו במתכונת שבת | לא יתקיימו עבודות ומשמרות לילה, ויבוטלו כל העבודות היזומות | שלשום קרא יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ליו"ר קבוצת בזק גיל שרון ולמנכ"ל חברות אלפא רן גוראון למצוא פתרון מיידי למשבר, אך עד עתה לא התבצעה פנייה כלשהי מהנהלת קבוצת בזק

מוקד ריק בבזק בינלאומי | צילום: דוברות ההסתדרות

ועד עובדי אלפא הודיע כי מהיום (ג') בשעה 14:00 תתקיים שביתה כללית בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. השביתה, שתתקיים בהתאם להנחיות ההסתדרות וועד העובדים, תכלול את כלל העובדים בשתי החברות, כולל טכנאים. כל מוקדי החברה, כולל שירות ותמיכה, לא יפעלו. לא יתקיימו עבודות ומשמרות לילה, ויבוטלו כל העבודות היזומות. ועד העובדים הודיע כי שירותי הביטחון וההצלה יקבלו שירות במתכונת שבת.

בנוסף, החל מהיום ועד להודעה חדשה יחריפו העובדים את השביתה כשבין היתר לא יינתן שירות ללקוחות בזק בינלאומי ו- yes בנקודות השירות, תיעצר העברת תשלומים לספקים ולא ייקלטו תשלומים, ישובש השירות ללקוחות VIP ולקוחות מכרז חשכ"ל, ייעצרו העבודות לשדרוג הרשת ולא יבוצעו התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי IT.

כזכור, לפני כחודש וחצי הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. זאת על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ, ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי.

שלשום פנה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ליו"ר קבוצת בזק גיל שרון ולמנכ"ל חברות אלפא רן גוראון בקריאה דחופה לפתרון המשבר החמור ביחסי העבודה בין הנהלת חברות אלפא לעובדים. במכתבו הודיע בר-דוד למנהלי קבוצת אלפא כי "ככל שעד יום שלישי לא יחול שינוי ביחסכם לעובדים ולא יימצא פתרון למשבר החמור, בכוונתנו להנחות את העובדים להחריף את הצעדים הננקטים במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כדין. אין בכוונתי לעמוד מנגד כשהתנהלותכם מובילה לסכנה מיידית למטה לחמם של העובדים הללו". מאז פרסום המכתב ועד היום לא התקיימו כל מגעים בין הצדדים או התבצעה פנייה כלשהי מצד הנהלת קבוצת בזק לפתוח במו"מ.

בשבוע שעבר הודיע ועד עובדי אלפא על הפסקת העבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון ועצירת פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי. בנוסף, הודיעו הוועדים על עצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. במקביל, יימשכו ההפגנות מול בתיהם של בכירי קבוצת אלפא.

כתיבת תגובה